مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز برداشت انگور از سطح 1600 هکتار از تاکستان های این شهرستان از اوایل مرداد ماه خبر داد و گفت: عرضه محصول این باغ ها به بازار تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 08 August 2023

تابناک فارس به نقل از گیتی آنلاین: صدیقه مویدی اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از ۱۹ هزار و ۴۴۰ تن انگور از تاکستان های دیم و آبی این شهرستان برداشت و روانه میادین میوه و تره بار استان فارس و استانهای جنوبی کشور شود.

به گفته مویدی این محصول تابستانه پرطرفدارعلاوه بر مصارف تازه خوری در کارگاه های سنتی به صورت مویز و کشمش فرآوری و به کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج فارس صادر خواهد شد.

به گفته وی اشکال دیگر مصرف انگور در بیضا شامل: آبغوره، غوره خشک، پودر غوره، ترشی غوره، سرکه و شیره انگور می باشد.

مویدی بیان کرد: مهمترین ارقام انگور این شهرستان ریش بابا، عسکری، سمرقندی و رطبی است.

او ابراز کرد: انگور محصولی کم آب بر و پر محصول است و با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این شهرستان انگور تولیدی از طعم، کیفیت و بازار پسندی بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری به دلیل کاهش خسارت سرمازدگی بهاره و توسعه ۳۰ هکتاری این باغ ها میزان تولید انگور در شهرستان بیضا افزایشی است اظهار کرد: استقبال از سرمایه گزاران برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری انگور به منظور ایجاد ارزش افزوده از اهداف این مدیریت است.

برچسب ها: برداشت ، انگور ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار