آیین بزرگداشت سالروز شهادت حضرت «علی بن حمزه(ع)» در آستان مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 07 August 2023

تابناک فارس به نقل از شبستان: آستان مطهر حضرت «علی بن حمزه(ع)» در سالروز شهادت ایشان با برگزاری ویژه برنامه هایی، میزبان محبان خاندان اهل بیت(ع) است.

 

این برنامه ها به مدت سه روز و در روزهای چهارشنبه تا جمعه 18 تا 20 مردادماه و در دو زمان پیش از نماز مغرب و عشا و پس از آن به اجرا در می آید.

 

بر اساس این گزارش، مراسم پرده خوانی و نقالی روز چهارشنبه 18 مردادماه از ساعت 17 و 30 دقیقه و سخنرانی حجت الاسلام حدائق همراه با نوحه سرایی افخمی و مفتاحی از ذاکران اهل بیت(ع) نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشا در آستان مطهر علی بن حمزه(ع) برگزار می شود.

 

روز پنجشنبه نیز این مراسم با حرکت دسته روی عزاداران حسینی از ساعت 17 و 30 دقیقه ادامه پیدا می کند؛ محل تجمع این برنامه روبه روی آرامگاه حافظ است و عزاداری تا حرم علی بن حمزه(ع) انجام می شود.

 

حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور و مرثیه خوانی محمدی و توحیدی از برنامه هایی است که روز پنجشنبه 19 مرداد پس از اقامه نماز مغرب و عشا در این آستان مطهر انجام می شود.

 

برنامه عصر روز جمعه در بزرگداشت شهادت حضرت علی بن حمزه(ع) مراسم تعزیه شهادت حضرت است و زائران و مجاوران نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشا از بیانات آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و نوحه خوانی جوکار ذاکر اهل بیت(ع) بهره مند می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار