فیلم ایرانی « آواز جغد کوچک » ساخته مهدی نورمحمدی از ایلام، برنده ی تندیس بز طلایی بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم گرن پارادیزو شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 07 August 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مستند « آواز جغد کوچک » به کارگردانی مهدی نورمحمدی تا کنون موفق به دریافت ده‌ها تندیس و سرتیفیکیت از فستیوال‌های معتبر ایران و جهان شده است. 

این مستند در بیست و ششمین دوره‌ی جشنواره فیلم گرن پارادیزو ایتالیا موفق به دریافت دو تندیس از این فستیوال معتبر اروپایی شد. 

در بخش مسابقه‌ی بیست و ششمین دوره جشنواره‌ی فیلم گرن پاردایزو ایتالیا، فیلم سازان خوب جهانی و کمپانی‌های معتبری، چون نشنال جئوگرافی حضور داشتند که مستند آواز جغد کوچک از ایران توانست با جلب نظر هیات داوران فنی این فستیوال تندیس بز طلایی بهترین فیلم این جشنواره و تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به خود اختصاص دهد.

فیلم ایرانی «آواز جغد کوچک» ساخته مهدی نورمحمدی برنده‌ی تندیس بز طلایی بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم گرن پارادیزو شد. 

انگیزه هیئت داوران فنی: «این فیلم کاملاً بدیع، علیرغم اینکه روایتی در کلام ندارد، داستانی واقعا جادویی و در عین حال تراژیک را با ظرافت و طنز روایت کرده است.» 

زیبایی این فیلم در قدرت تصاویر آن نهفته است: برای دنبال کردن داستان دو جغد به عنوان قهرمان داستان نیازی به هیچ کلمه‌ای نیست، اما این طبیعت است که تمام قدرت صدایش را به گوش می‌رساند. آواز جغد کوچک در کشور ایران ساخته شده و مستند‌هایی از این دست می‌تواند جرقه‌ای برای مسیر‌های جدید حفاظتی در این کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مهدی نور محمدی فیلم ساز و عکاس ایلامی است که مستند در پناه بلوط از دیگر آثار وی می باشد. اغلب آثار وی در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و جوایز متعددی را کسب نموده‌است./ح

 

بیشتر بخوانید

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار