مدیر بازرسی اصناف البرز گفت: اگر تخلفاتی چون عرضه خارج از شبکه نان تکرار شود، منجر به پلمب واحد صنفی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 06 August 2023
به گزارش «تابناک البرز» مهدی سیاهوشی در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: تا کنون هیچگونه تصمیمی برای افزایش قیمت نان گرفته نشده و بخشنامه‌ای هم نیامده است.
مدیر بازرسی اصناف البرز با اشاره به اینکه هر‌گونه افزایش خودسرانه، تخلف و گرانفروشی محسوب می‌شود، افزود: تعطیلی نانوایی‌ها تأثیری در ارائه نان به مردم ندارد.
سیاهوشی اظهار داشت: هر کالایی که قیمت روی آن درج می‌شود، سازمان حمایت از مصرف‌کننده بر آن نظارت دارد و نظارت بازرسی اصناف روی عرضه کالا است.
وی با اشاره به اینکه اگر عرضه کالا بالاتر از قیمت باشد سازمان حمایت و بازرسی اصناف ورود می‌کند، تصریح کرد: ۴۰ درصد پتانسیل بازرسی به نانوایی‌ها اختصاص دارد.
مدیر بازرسی اصناف البرز تصریح کرد: متأسفانه تخلف در حوزه نانوایی‌ها به‌شدت زیاد شده است و بخش اعظم نیروهای ما اصناف در این زمینه فعالیت دارند.
سیاهوشی با اشاره به اینکه نانوایی‌های متخلف به تعزیرات معرفی می‌شوند، گفت: اگر تخلفات از سوی واحد صنفی تکرار شود منجر به پلمب واحد صنفی خواهد شد.
وی ادامه داد: مبنای کار ما گزارشات مردمی است، چرا که پتانسیل نیروهای ما به قدری نیست که بتوانند روزانه به تمام واحدهای صنفی سر بزنند، در نتیجه مردم باید به ما کمک کنند.
مدیر بازرسی اصناف البرز با اشاره به اینکه شماره ۳۶۱۱۷ پاسخگوی گزارشات مردم است، افزود: بهداشت، کم‌فروشی، گرانفروشی و فروش اجباری از جمله تخلف‌ها است.
سیاهوشی تأکید کرد: اگر وزن چانه نان پائین‌تر از استاندارد باشد یا نانوا عرضه خارج از شبکه داشته باشد، در قالب کم‌فروشی با فرد برخورد و به تعزیرات ارجاع می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار