سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به رتبه برتر شهرستان در تولید پیاز استان فارس، افزود: متوسط برداشت پیاز در شهرستان اقلید ۸۰ تن در هکتار بوده که پیش بینی می‌شود افزون بر ۱۴۷ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار‌های سراسر کشور شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ 04 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت پیاز از هزار و ۸۴۱ هکتار از مزارع شهرستان اقلید آغاز شده است و تا اوایل پائیز ادامه دارد.
ارسلان صالحی با اشاره به رتبه برتر شهرستان در تولید پیاز استان فارس، افزود: متوسط برداشت پیاز در شهرستان اقلید ۸۰ تن در هکتار بوده که پیش بینی می‌شود افزون بر ۱۴۷ هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار‌های سراسر کشور شود.
وی افزود: کشت پیاز برای مدیریت منابع آبی، در شهرستان به صورت نشایی انجام می‌شود که کشاورزان با مساعد شدن شرایط جوی از اواخر اسفند و اوایل فروردین اقدام به کشت این محصول می‌کنند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید اظهار کرد: شرایط اقلیمی مناسب، استفاده از بذور مقاوم و تغذیه مناسب و کاشت به موقع، موجب تولید پیاز‌های باکیفیت و با قابلیت انبارداری در این شهرستان شده است.

برچسب ها: برداشت ، پیاز ، اقلید ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار