رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین گفت: در چهار ماهه امسال ۶۰ درصد اقامت گردشگران و مسافران در شهر توریستی سرعین ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶ 03 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از مهر، محمدرضا شایقی در گفتگویی، اظهار کرد: ۵۸۹ هزار نفر اقامت در چهار ماهه امسال در سطح استان اردبیل به ثبت رسیده که بیش از ۳۵۰ هزار نفر از این اقامت‌ها در سرعین انجام شده است.

وی جارچیان را یکی از معضلات جدی در ورودی شهر سرعین و گلایه‌های مطرح شده از سوی مسافران و گردشگران اعلام و خاطرنشان کرد: با زایزنی شهرداری و نیروی انتظامی تلاش می‌کنیم تا این دغدغه جدی در ورودی شهر را رفع کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین افزود: این شهر که در سطح ملی و جهانی به منابع عظیم و جاذبه‌های گردشگری شناخته شده است از داشتن یک جشنواره ملی و حتی بین المللی محروم است و باید مقدمات برگزاری جشنواره بین المللی آب‌های درمانی در این شهر فراهم آید.

شایقی گفت: اگر نیر به جشنواره آش و غذا‌های سنتی معروف است و یا در مغان جشنواره ملی و حتی بین المللی عشایر برگزار می‌شود ضروری است تا یک جشنواره در سطح بین المللی نیز برای این شهر تدارک دیده شود تا بیش از این سرعین و شایستگی‌های آن مورد غفلت و بی توجهی قرار نگیرد.

وی محدودیت اعتبارات دولتی در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را یادآور شد و بیان کرد: تلاش ما بر این است تا از ظرفیت مجموعه‌های بخش خصوصی به ویژه جامعه اقامتی و هتلداران استفاده کنیم تا شاهد اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری متعدد در این شهرستان باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین به رویداد ۲۰۲۳ اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه امسال از ظرفیت این رویداد استفاده کردیم تا برخی رویداد‌های گردشگری را در شهرستان سرعین برنامه ریزی کنیم که عمده آن‌ها بعد از ایام عزاداری محرم و صفر در سرعین با ایجاد جذابیت برای گردشگران برگزار خواهد شد.

برچسب ها: اردبیل ، گرشگری ، سرعین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار