مدیر صندوق بازنشستگی استان البرز گفت: دولت طبق ماده ۳۰ برنامه ششم توسعه مکلف بود که عدالت پرداخت ها را بین شاغلان و بازنشسته ها رعایت کند و این قانون چند سال اجرا شد و بازخوردهای مثبتی داشت اما به علت تامین نشدن اعتبار لازم سی ام بهمن ۱۴۰۰ منقضی شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 18 July 2023

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا جلالی، مدیر صندوق بازنشستگی استان البرز در مراسم پاسداشت استان البرز که به میزبانی موسسه رازی برگزار شد، با بیان اینکه نامگذاری روز خانواده و تکریم بازنشستگان، در سال ۱۳۸۶ به پیشنهاد صندوق بازنشستگی به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد و در تقویم رسمی کشور ثبت شد، گفت: امسال ۱۸ دوره از مراسم پاسداشت بازنشستگان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی وظیفه خود می داند که این مراسم را هر ساله برگزار کند، افزود: اگر چه تکریم واقعی از بازنشستگان، تامین آتیه امیدبخش برای آن ها است و دولتمردان وظیفه دارند بازنشستگان را پس از ۳۰ یا ۳۵ سال خدمت و فعالیت، تکریم کرده و معیشت مناسبی برای آنان فراهم کنند.

جلالی اشاره‌ای به انتخاب بازنشستگان نمونه اشاره و گفت: از نظر ما تمام بازنشستگان که با صبر و بردباری و شکیبایی، شرایط سخت معیشتی را تحمل و زندگی خود را اداره می کنند، نمونه و شایسته تقدیر هستند.

وی با تاکید بر لزوم قانونی شدن لایحه همسان سازی حقوق شاغلان و بازنشسته‌ها، ادامه داد: دولت طبق ماده 30 برنامه ششم توسعه مکلف بود که عدالت پرداخت ها را بین شاغلان و بازنشسته ها رعایت کند و این قانون چند سال اجرا شد و بازخوردهای مثبتی داشت اما به علت تامین نشدن اعتبار لازم، سرانجام در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ منقضی شد و بار دیگر اختلاف بین پرداختی به شاغل و بازنشسته و حتی بین بازنشسته‌های قدیم و جدید، نمود پیدا کرد.

جلالی با بیان اینکه بررسی دوباره لایحه همسان سازی حقوق شاغل و بازنشسته در مجلس شورای اسلامی، استفاده از تمام ظرفیت‌های دولتی برای ایجاد رفاه در زندگی بازنشستگان و تقویت صندوق های بازنشستگی را خواستار شده، افزود: تقویت این صندوق ها نه تنها موجب پرداخت به موقع حق وحقوق بازنشستگان است بلکه به عنوان سرمایه‌ای برای آتیه بازنشسته‌ها نیز شمرده می‌شود.

وی از قرارداد صندوق بازنشستگی کشور با بیمه آتیه سازان در خصوص بیمه تکمیلی خبر داد و گفت: براساس این قرارداد، پس از بررسی و تایید مدارک بازنشسته، صندوق بازنشستگی با مشارکت خود بازنشسته، مبالغ را پرداخت می کند. این فرایند تا زمانی ادامه دارد که مشکل کمبود اعتبار دولت حل شود و سازمان ها و دستگاه ها بتوانند حق بیمه تکمیلی بازنشسته را پرداخت کنند.

جلالی با بیان اینکه در سال جاری سقف تعهدات عمل های جراحی سبک و سنگین حذف شده و هر چقدر که هزینه شود، صندوق بازنشستگی به بازنشسته پرداخت خواهد کرد، ادامه داد: سقف پرداختی سایر هزینه های سرپایی نیز نسبت به سال‌های گذشته افزیش یافته است.

وی گفت: با توجه به استقبال بازنشسته‌ها از کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی، طی تفاهم نامه با سازمان ایرانگردی، ۲۰ درصد هزینه‌ها به صورت نقد و باقی به صورت اقساط از حقوق بازنشسته کسر می‌شود.

جلالی افزود: افزایش سقف وام های ضروری از ۱۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان با سود چهار درصد و برگزاری جشنواره ورزشی از دیگر اقدامات صندوق بازنشستگی برای رفاه حال بازنشستگان و خانواده‌های آنان است.  

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگان زبان گویای بازنشستگان است، تصریح کرد: امیدواریم در برنامه هفتم توسعه، لایحه متناسب سازی حقوق به صورت قانون درآید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار