مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در سه ماه گذشته تاکنون برای سه کشتارگاه متخلف مرغ در استان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 16 July 2023

تابناک فارس هب نقل از صدا و سیما:مرتضی شریفی افزود: دراین مدت افزون بر ۱۴۰ هزار مورد بازرسی از بازار استان انجام گرفته و در نتیجه آن پنج هزار و ۵۴۸ پرونده تخلف تشکیل و متخلفان به هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
وی ادامه داد: عمده تخلفات شامل درج نکردن قیمت، گرانفروشی و صادر نکردن فاکتور است.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: در جلسات هماهنگی متولیان نظارت بر بازار تاکید شد که همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مسئول در امر نظارت بر بازار ملزم به تشدید نظارت‌ها و برخورد بدون اغماض با متخلفان هستند.
شریفی گفت: قیمت مصوب کشوری مرغ به شکل روزانه در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات (سامانه ۱۲۴) اعلام می‌شود و همه اصناف و فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند.
وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موارد را از طریق تماس با سامانه‌های ۱۲۴، ۱۳۵ و تلفن ۰۷۱۳۲۱۷۲۰۲۰ و ۰۷۱۳۲۳۴۰۰۰۰ اعلام کنند.
او افزود: همچنین با توجه به ایجاد مرکز رصد و پایش گندم، آرد و نان، مردم می‌توانند تخلفات حوزه نان شامل کیفیت پایین نان، گرانفروشی، کم فروشی، تعطیلی بدون دلیل و کاهش ساعت پخت را از طریق شماره تماس ۰۷۱۳۶۲۸۶۵۴۴ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۵۹۲ اعلام کنند.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه تنظیم بازار هم گفت: از ابتدای تیرماه توزیع ۹۰۰ تن شکر و هزار تن برنج هندی و تایلندی در بازار آغاز شده و افزون بر ۹ هزار تن شکر هم توسط کارخانه‌های قند و شکر استان توزیع شده است.
شریفی افزود: با توجه به پیش بینی توزیع سهمیه برنج، شکر، مرغ وگوشت در محرم و صفر، در این ایام هم کمبودی شاهد نخواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار