مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: حدود ۲۴۳۱ تن چغندر قند پاییزه از سطح ۴۵ هکتار مزارع این شهرستان برداشت و تحویل کارخانه قند مینوی فسا شد.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ 15 July 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد صادق فانی گفت: برداشت مکانیزه چغندر قند پاییزه در این شهرستان از اوایل خرداد ماه با استفاده از ۷۵ دستگاه برداشت آغاز شد و در اواسط تیر ماه به پایان رسید.

او با اشاره اینکه قیمت گذاری چغندر قند از سوی دولت بر اساس فصل کشت و عیار قند محصول تحویلی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: چغندر قند پاییزه کشاورزان شهرستان فسا با عیار ۱۶.۹ درصد، بالاترین عیار تحویلی را در بین شهرستان ها‌ی طرف قرارداد کارخانه قند مینوی فسا داشته است.

به گفته او؛ هرکیلوگرم چغندر قند پاییزه با عیار پایه ۱۵ درصد با قیمت ۲۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری و علاوه بر آن به ازای هر تن چغندر قند تحویلی دو کیلوگرم شکر و ۲۰ کیلوگرم تفاله به کشاورز جایزه داده شده است.

فانی با اشاره به اینکه مزارع چغندر قند شهرستان فسا با بذور لوانته، گرانته، ویکو، کادیلاک و پالما کشت بوده است، ابراز کرد: مزارع چغندر قند این شهرستان در مناطق شیبکوه و ششده این شهرستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا اظهار کرد: استفاده از نزولات جوی، کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب و کاهش هزینه‌های تولید در واحد سطح از دلایل اصلی تغییرالگوی کشت چغندر قند از بهاره به پائیزه به شمار می‌آید.

برچسب ها: تولید ، چغندر ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار