رئیس منابع طبیعی دهلران:
رئیس منابع طبیعی دهلران گفت: امسال در حوزه آبخیزداری این شهرستان اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال هزینه می شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 12 July 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ نصراله پارسه اظهار کرد: سیل از مخاطرات جدی در مناطق سیل خیز است و آبخیزداری در این حوزه نقش موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه دهلران از مناطق سیل خیز است؛ افزود: با توجه به مطالعات حوزه های آبخیز و آبریز بخش های موسیان، مرکزی، دشت برتش و بیات در بالادست اراضی کشاورزی اقدامات مهم و موثری داشته و سازه های خاکی ایجاد کرده ایم و بالای ۹۰ درصد اراضی در این ۲ دشت از سیل در امان هستند؛ ضمن اینکه در برتش ۴۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی و ۲ هزار هکتار چاله کنی انجام و در بخش سراب میمه نیز ۶ هزار متر مکعب سازه سنگی ملاتی اجرا کرده ایم.

رئیس منابع طبیعی دهلران تاکید کرد: همچنین در بخش زرین آباد نیز ۲ پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

پارسه بیان داشت: سال جاری نیز در بالادست پتروشیمی دهلران ۶۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی شامل سه تورکینست به منظور کنترل سیلاب های بالادست تاسیسات پتروشمی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با مشارکت نیروگاه صبا و پتروشیمی اجرا شده است.

وی یادآور شد: امسال ۱۵ هزار متر مکعب ترمیم پخش سیلاب های بالادست اراضی کشاورزی برتش با مشارکت مرکز تحقیقات سپاه ناحیه دهلران عملیاتی شده است.

رئیس منابع طبیعی دهلران اضافه کرد: اثربخشی سازه های آبخیزداری در سال های اخیر موجب شده اراضی کشاورزی پائین دست دچار خسارت نشده و عملکرد مطلوبی در بحث برداشت داشته باشند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار