معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد: آیت‌الله رئیسی و هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی روزهای۲۲ و ۲۳ تیر ماه به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۱۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 04 July 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور از ششمین سفر استانی رئیس جمهور در دور دوم سفر‌ها خبر داد و گفت: در این سفر طرح‌های مختلف و بزرگ اقتصادی با حضور رئیس جمهور در این استان به بهره برداری می‌رسد.
معاون اجرایی رئیس جمهور به بهره برداری از بزرگترین طرح استان که ۱۹ سال از کلنگ زنی آن می‌گذرد اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم در دو سال اخیر با تخصیص اعتبارات، طرح پتروشیمی گچساران را از پیشرفت ۵۰ درصد، به مرحله بهره برداری رساند و در این سفر با اشتغال‌زایی ۷۰۰ نفری گشایش می‌یابد.
بهره برداری از اَبرطرح تحول آفرین ۲۰ ساله
منصوری سد چم‌شیر را از جمله ابر طرح‌های تحول آفرین استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و ادامه داد: مسئولان با وجود حاشیه سازی در خصوص این سازه بزرگ آبی، بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای و براساس نظرات کارشناسی مبنی بر وارد نبودن انتقادات برای تکمیل این طرح بزرگ، تلاش‌های اثربخشی انجام دادند.
وی این را هم گفت که تلاش برای تکمیل طرح‌های بزرگی مانند سد چم‌شیر که پس از نزدیک به ۲ دهه، امسال به صورت کامل بهره‌برداری می‌شود، نشانگر ثمربخش بودن اقدام‌های مسئولان استان در دولت سیزدهم بوده است.
تحقق رویای ۲۷ ساله
معاون اجرایی رئیس جمهور به بهره برداری از جاده پاتاوه به دهدشت اشاره کرد و افزود: این طرح که به طول ۱۳۶ کیلومتر طراحی شده، از جمله طرح‌های ملی است که کلنگ آن در سال ۷۴ و در دولت ششم به زمین زده شد تا شمال و جنوب ایران را به هم متصل کند.
منصوری اضافه کرد: این جاده جزء مهم‌ترین طرح‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از راه مناسب برخوردار می‌شوند.
منصوری دیدار با مردم، نخبگان، علما و همچنین دیدار با عشایر غیور این استان را از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به استان کهکیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: حضور رئیس جمهور در جشن احیاء واحد‌های صنعتی این استان از دیگر برنامه‌های هیات دولت است.
«استان کهگیلویه و بویراحمد» نخستین مقصد «محسن منصوری» معاون اجرایی رئیس جمهور و همراهان او برای نظارت میدانی بر روند اجرای مصوبات استانی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۲ بود که ۱۱ اردیبهشت ماه انجام شد تا ضمن بررسی آخرین وضعیت پیشرفت و تحقق مصوبات پنجمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی و هیأت دولت در دور نخست، اقدامات لازم را برای تسریع و رفع موانع احتمالی از مسیر اجرا انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار