در کارگاه تخصصی سرمایه گذاری و اقتصاد شهرداری:
ندیم با بیان اینکه شهرستان گچساران هر سال ده برابر از فقر شهری برخوردار می شود ،بیان داشت:این سرانه بودجه شهری در مقایسه با دیگر شهرهای کشور تفاوت ۱۵میلیون تومانی هر فرد می باشد که بیش از ۱۰برابر در مقایسه با هر فرد تفاوت دارد و این یعنی شهر گچساران هر سال ۱۰برابر فقیرتر می شود.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 25 June 2023

 

به گزارش تابناک از گچساران، بنیانگذار سرمایه گذاری شهرداری کشور در کارگاه تخصصی سرمایه گذاری و اقتصاد شهرداری دوگنبدان گفت: بنا به دعوت شهرداری گچساران ،از فرصت سرمایه گذاری ،ظرفیت و پتانسیل های این شهر بازدید کردیم که خوشبختانه این شهر دارای پتانسیل خوبی برای توسعه اقتصادی و شهری جهت سرمایه گذاری دارد.
دکتر ندیم افزود: لازمه اجرای این فرصت نیازمند ساختار در دستگاهای دولتی و شهری می باشد که خوشبختانه در سال گذشته این قانون به شهرداری ها اعلام تا بتوانند توسعه شهری را رقم بزنند.
وی اظهار داشت: در سال گذشته بودجه شهرداری گچساران ۱۲۰میلیارد تومان بوده که با تقسیم بر جمعیت ۸۵هزار نفری این شهرستان ،تقریبا سرانه بودجه هر فرد یک میلیون ۴۰۰هزار تومان می باشد.
ندیم با بیان اینکه شهرستان گچساران هر سال ده برابر از فقر شهری برخوردار می شود ،بیان داشت:این سرانه بودجه شهری در مقایسه با دیگر شهرهای کشور تفاوت ۱۵میلیون تومانی هر فرد می باشد که بیش از ۱۰برابر در مقایسه با هر فرد تفاوت دارد و این یعنی شهر گچساران هر سال ۱۰برابر فقیرتر می شود.
وی گفت: ما باید از روش های سرمایه گذاری صنعتی و مدل ۱۸۸گانه ای که برای کسب درآمد شهرداری ها استفاده می شود جایگزین روش های سنتی کنیم تا بتوانیم منابع بیشتری به این شهر وارد کنیم.
ندیم اظهار داشت: پیشنهاد من برای توسعه سرمایه گذاری در این شهر شامل،تشکیل معاونت سرمایه گذاری و شرکت اقتصادی، اجرای مطالعات سرمایه گذاری که توسط وزارت کشور ابلاغ شده،سند چشم انداز ۲۰ساله اقتصاد شهری ،استراتیژی سرمایه توسعه شهری،برنامه های مشارکتی و استارت یک نمایش ملی و بین المللی برای سال آینده باشد تا بتوانیم سرمایه های لازم را برای این شهر جذب کنیم.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰۰قرار داد پروژه های سرمایه گذاری مشارکتی در برخی شهرداری های کشور تاکنون انجام شده افزود: در سال گذشته قانون درآمد های پایدار به شهرداری ها ابلاغ که بند اول آن مربوط به سرمایه گذاری شهری بوده و تمامی شهرداری ها لازم شده که به این سمت بروند و منابع را جذب کنند.

فرماندار شهرستان گچساران هم با بیان اینکه سرمایه به عنوان یکی از مهمترین عوامل تولید، نقش قابل توجهی در رشد و توسعه کشورها ایفا می‌کند، اظهار داشت: کمبود سرمایه عامل محدود کننده تولید و توسعه خواهد بود.
روانبخش دیهیم با اشاره به اینکه هنر مدیریت دولتی و برنامه‌ریزان توسعه کشور آن است که بتوانند از طریق تعریف زمینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری و فراهم آوردن بسترهای قانونی و قراردادهای حقوقی مناسب، زمینه سرمایه‌گذاری را افزایش داده و از فرار سرمایه از کشور جلوگیری کنند، افزود: توسعه پایدار توسعه‌ای است که نیازهای حال حاضر را بدون اینکه توانایی نسل‌های آینده در تأمین نیازهای خود را به خطر بیندازد، تأمین کند.
وی با بیان اینکه تنها راه برون‌رفت از بحران اقتصادی، رشد تولید و مهمترین مسیر در رشد تولید سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، ضروری است هم زیرساخت های لازم و هم امنیت سرمایه گذار فراهم شود.
شهردار دوگنبدان هم اضافه کرد : با توجه به ظرفیت های بالقوه شهرستان گچساران به لحاظ ویژگی های اقلیمی – میراث و غیره ضروری است سرمایه گذاری شود
رضا قشقایی تصریح کرد : برگزاری این گونه کارگاههای اموزشی می تواند آغاز یک جریان فکری در مدیریت شهری باشد.
وی گفت : رویکرد جدیدی که در مدیریت شهری در خصوص نظام سرمایه گذاری و پروژه های مشارکتی مورد توجه قرار گرفته از جمله مواردی است که در همایش فرصت های سرمایه گذاری دنبال می شود.
شهردار دوگنبدان تاکید کرد : توسعه شهری با منابع محدود شهرداری ها ممکن نیست و باید بخش خصوصی را مشارکت دهیم.
قشقایی با اشاره به برگزاری محورهای سرمایه گذاری این کارگاه تصریح کرد: اقتصاد شهری و درآمد پایدار،محیط زیست و مدیریت پسماند، عمران و پروژه های زیرساختی، حمل و نقل عمومی و ترافیک، گردشگری و تفریحات شهری، خدمات اجتماعی و فرهنگی،خدمات شهری و شهرسازی و شهر هوشمند و دانش بنیان از جمله محورهای اصلی سرمایه گذاری در این همایش است.
وی خاطرنشان کرد: پیشرفت - رشد و توسعه شهرستان وابسته به سرمایه گذاری است و باید ضمن کشف ظرفیت های جدید، در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم.
شهردار دوگنبدان گفت: مدیریت شهری و شهرداری دوگنبدان از دیدگاه ها و نظرات تخصصی کارشناسان حوزه سرمایه گذاری استقبال می‌کند.

انتهای خبر /فاطمه کریمی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار