معاون بهزیستی کرمانشاه:
معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: گرایش به مصرف ماده صنعتی «گل» در بین جوانان کرمانشاهی بیشتر است.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 19 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مسعود پایدار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: نخستین مساله در حوزه مصرف مواد مخدر در استان کرمانشاه «مواد صنعتی» است.

وی افزود: بیشترین موادی که در استان کرمانشاه مصرف می‌شود «تریاک» است و در بین جوانان مصرف مواد صنعتی خاصه «گل» بیشتر است.

معاون پیشگیری بهزیستی کرمانشاه تصریح کرد: میل زنانگی به اعتیاد هم یکی دیگر از چالش‌های این حوزه است و میزان اعتیاد امروز نسبت به ۵ الی ١٠ سال پیش افزایش یافته است به طوری که به ازای هر ١٠٠ نفر معتاد، ۶ الی ٧ معتاد خانم داریم.

وی خاطرنشان کرد: مساله سوم کاهش سن اعتیاد است و اکنون سن اعتیاد در کشور ٢۴ سال است، در مراکز کاهش آسیب هم بیشتر معتادین جوان هستند.

پایدار نخستین اقدام در راستای مبارزه با مواد مخدر را اجرای بخش سوم شعار امسال یعنی تقویت پیشگیری عنوان کرد و گفت: یکی از احکامی که در شکل کلی برنامه‌های کشور قرار دارد موضوع «کاهش تقاضا از سوی جوانان» برای مصرف مواد مخدر است.

وی گفت: باور‌های غلطی در زمینه اعتیاد وجود دارد از جمله اینکه تا زمانی که فرد بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون دارد تصورش بر این است که با مصرف مواد خاصه تریاک بیماری او کنترل و درد کمتری خواهد داشت.

پایدار اضافه کرد: یک باور غلط هم در بین جوانان وجود دارد که از طریق مواد مخدر قوی می‌شوند و یکی از مهترین دلایلی که سبب گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر می‌شود، کنجکاوی است.

وی با اشاره به موضوع تاب آوری، عنوان کرد: جوانانی که با مشکلاتی مواجه هستند برای رفع مشکلشان ممکن است به مصرف مواد مخدر روی بیاورند.

معاون پیشگیری بهزیستی گفت: فیلمی که در آن سیگار و مصرف مشروبات الکلی وجود دارد و جایزه می‌گیرد به نوعی آسیب زننده و تبلیغ این نوع ناهنجاری است.

این مسئول «حضور والد آگاه و نظارت موثر بر فرزندان» را شعار بهزیستی برای کارزار‌های رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: در برخی از موسیقی‌هایی که غیرقانونی هستند به شدت تبلیغ مصرف مشروبات الکلی می‌شود.

پایدار رسانه را مهترین ابزاری عنوان کرد که می‌تواند در زمینه کاهش اعتیاد از آن بهره‌مند شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار