سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شیراز با هشدار درباره آتش‌سوزی‌های عمدی در باغ ها، گفت: چنانچه فرد یا افرادی به هر دلیل موجبات آتش‌سوزی باغ‌ها را فراهم کنند، به‌نحوی‌که به درختان آسیب وارد شود، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 19 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عبدالرسول امیری افزود: چنانچه فرد یا افرادی به هر دلیل موجبات آتش‌سوزی باغات را فراهم آورند، به‌نحوی‌که به درختان آسیب وارد شود، تحت پیگرد قانونی قرارگرفته و برابر ضوابط و مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.
به گفته وی، با توجه به بارندگی‌های پایان سال قبل و اوایل امسال که منجر به افزایش حجم علف‌های هرز در سطح باغات و زمین‌های بایر در مجاورت آن‌ها شده است، این اداره به منظور پیشگیری از وقوع آتش و سرایت آن به باغات با همکاری شهرداری مناطق ۱ و ۶ اقدام به پاک‌سازی زمین‌ها و باغات رهاشده در اطراف و محدوده داخلی حوزه استحفاظی کرده است.
سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصر دشت شهرداری شیراز با بیان این که تاکنون حدود ۲۰ هکتار از عرصه‌ها شخم‌خورده است، از سایر باغداران، ارگان‌های دولتی و خصوصی که دارای مالکیت در محدوده باغ‌ها هستند خواست تا نسبت به جمع‌آوری علف‌های هرز و ضایعات که باعث آتش‌سوزی می‌شود اقدام کنند.
امیری خطاب به شهروندان بیان کرد: از روشن کردن آتش، رهاسازی بطری‌های پلاستیکی، شیشه، آتش سیگار و مواد قابل اشتعال که خطر آتش‌سوزی را در باغات افزایش می‌دهد خودداری کرده و در صورت مشاهده هر مورد مشکوک در این خصوص موضوع را سریعاً به سامانه تلفنی ۱۳۷ اطلاع و آتش‌سوزی‌های احتمالی را به شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع دهند.
سرپرست اداره حوزه استحفاظی باغات قصر دشت شهرداری شیراز تصریح کرد: این اداره پذیرای مشارکت شهروندان، باغداران و استفاده از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات آنان در حفظ و نگهداری بهتر باغ‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار