رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه از تأمین اعتبار پروژه راه آهن و کتابخانه مرکزی کرمانشاه از طریق طرح مولدسازی دولت برای تکمیل آنها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ 19 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر حسن نوروزی با اشاره به پروژه‌های مهم استان کرمانشاه که در حال پیگیری و تکمیل هستند، اظهار کرد: به منظور ساماندهی ۶ کیلومتر باقی مانده از رودخانه آبشوران هماهنگی بین شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری در حال انجام است تا با برقراری تفاهم لازم این طرح به سرانجام برسد.

وی در ادامه به سامانه گرمسیری تاکید کرد و افزود: این سامانه یکی از مهمترین پروژه‌های غرب کشور بوده که تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال گذشته تحت عنوان مهار آب‌های مرزی در قالب اسناد خزانه اسلامی در نظر گرفته شد و پس از تکمیل این طرح موضوع سامانه سردسیری نیز دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه خودروسازی شهرستان صحنه نیز که در سفر مقام معظم رهبری مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شده بود که سالانه ۱۰۰ هزار خودرو تولید داشته باشد هم اکنون ۴۰ تا ۵۰ هزار خودرو در سال را تولید و ارائه به بازار دارد اما برای افزایش تولیدات نیازمند نقدینگی بیشتر است.

نوروزی خاطر نشان کرد: پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه از دیگر پروژه‌های مورد تاکید در سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه بود که تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار بر این بود که تا پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه اعتبارات مورد نیاز آن از بودجه استانی تأمین شود و پس از آن بودجه مورد نیاز توسط وزارتخانه ذی‌ربط تأمین خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه وضعیت مطلوبی مشاهده نمی‌شود، عنوان کرد: برای رفع کمبود اعتبار کتابخانه مرکزی به عنوان یک دغدغه مهم استان مقرر شده که ۲ پروژه کتابخانه مرکزی و راه آهن کرمانشاه به خسروی از منابع مولد سازی اموال مازاد دولت تأمین اعتبار شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار