مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش ۲۵ درصدی کشفیات قرص‌های روانگردان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 18 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان کیومرث رحیمی مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش ۲۵ درصدی کشفیات قرص‌های روانگردان در سال گذشته خبر داد و گفت : با توجه به بازرسی‌های انجام شده این قرص و دارو‌ها اغلب در عطاری‌ها کشف شده است.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مجوز فعالیت از این معاونت صادر نمی‌شود، افزود: حدود ۶۰۰ عطاری دارای مجوز در استان فعالیت می‌کنند و تعداد زیادی هم بدون صدور پروانه در حال فعالیت هستند.

وی گفت: معاونت غذا و دارو از مراکز عرضه فرآورده‌های سلامت محور شامل داروخانه‌ها، شرکت‌های پخش دارویی، عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی، فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی و عمده فروشی‌های مواد غذایی بازرسی انجام میدهد.

رحیمی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سالجاری بالغ بر هزار مورد بازرسی در سطح استان انجام شده، ادامه داد: مجموع این بازرسی‌ها در سال گذشته بالغ بر ۱۴ هزار مورد که اولویت با عطاری‌ها بوده است.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو استان خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد پانزده هزار و پانصد و هفتاد و چهار قلم قرص و داروی روانگردان کشف شده که اغلب آن‌ها متادون، شربت تریاک و شیشه بوده است.

وی با بیان اینکه عطاری‌ها در جامعه به معضلی تبدیل شده‌اند که باید ساماندهی و درجه‌بندی شوند، تصریح کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت متاسفانه ۷۰ درصد عطاری‌ها دارو‌های روانگردان و مخدر توزیع می‌کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه در سطح استان دو مرکز طب سنتی فعال هستند و در حال تاسیس سلامت‌کده هستیم، گفت: این مراکز تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی هستند و افراد متخصص و کارآزموده در این مراکز فعالیت دارند و مرجع مطمئنی برای مردم هستند که بتوانند فراورده‌های گیاهی خود را از آنجا تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه دارو‌های گیاهی نیاز به سواد و تخصص دارد، گفت: برخی از عطاری‌ها حتی سواد خواندن نوشتن کاملی ندارند.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو استان گفت: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از عطاری‌ها با شماره ۰۸۳۳۴۲۷۸۵۴۱ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار