مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای مشاور املاک همزمان با رونق بازار رهن و اجاره خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 17 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا قهرمان شاهی با اشاره به آغاز فصل جابجایی مستاجران و رونق بازار رهن و اجاره، گفت: تشدید نظارت بر واحدهای مشاور املاک آغاز شده و تاکنون از ۲۵ واحد مشاور املاک بازرسی شده است.

وی ادامه داد: این بازرسی در قالب گشت مشترک با سایر بخش‌ها از جمله استانداری ، اتحادیه مربوطه، صمت، اتاق اصناف، پلیس اقتصادی، بسیج اصناف و … صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به مواردی که در این بازدیدها مد نظر قرار می‌گیرد، افزود: قراردادهای اجاره، رهن ، خرید و فروش املاک تجاری و مسکونی و … رصد می‌شود و مشاورین املاک باید از عقد قراردادهای با مبلغ غیرمتعارف خودداری کنند.

شاهی خاطرنشان کرد:  همچنین مشاورین املاک باید دارای مجوز از اتحادیه باشند.

وی با بیان اینکه مشاورین املاک باید علاوه بر رعایت قانون حتما حق العمل و دستمزد خود را در قرارداد ذکر کنند، یادآور شد: مشاوران املاک باید برای خریدار و فروشنده فاکتور فروش صادر کرده و در پایان معامله علاوه بر اخذ کد رهگیری، قرارداد هلوگرام دار در اختیار مشتری قرار دهند.

مدیرکل تعزیرات کرمانشاه در پایان از مردم خواست شکایات خود را با تلفن ۱۲۴ و یا مراجعه به دستگاه های نظارتی  و اتحادیه در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار