مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : از ۲۵ واحد مشاور املاک در کرمانشاه بازرسی به عمل آمد.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰ 15 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه قهرمان شاهی در خصوص بازدید‌های به‌عمل‌آمده از مشاورین املاک گفت: بر اساس سیاست‌های سازمانی گشت مشترک تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی، متشکل از تعزیرات حکومتی، استانداری، اتحادیه، صمت، اتاق اصناف، پلیس اقتصادی، بسیج اصناف و نمایندگان سایپا، از واحد‌های مشاورین املاک بازرسی انجام دادند.

وی افزود: مشاورین املاک بایستی در خصوص قرارداد‌های ملکی از قبیل اجاره، رهن، خرید و فروش املاک تجاری و مسکونی قانون را رعایت کنند و از قرارداد‌های مبلغ بالای متعارف خودداری کنند.

قهرمان شاهی عنوان کرد: مشاورین املاک باید دارای مجوز از اتحادیه بوده و از به‌کارگیری افراد فاقد مجوز خودداری نماید که در صورت مشاهده این تخلف، مسئولیت این تخلف بر عهده مسئولین دفتر مشاور املاک هست و پیگیری لازم به عمل می‌آید.

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در خصوص قرارداد‌های منعقدشده در مشاورین املاک عنوان کرد: مشاورین املاک در قرارداد‌های خود علاوه بر رعایت قانون حتماً حق‌العمل و دستمزد خود را در قرارداد ذکر نموده و برای خریدار و فروشنده برگ خرید (فاکتور) فروش صادر نمایند.

وی ادامه داد: مشاورین املاک در پایان معامله علاوه بر اخذ کد ره‌گیری، قرارداد هولوگرامی در اختیار مشتری قرار دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه  از مردم عزیز استان خواست شکایات خود را با تلفن ۱۲۴ و یا مراجعه به دستگاه‌های نظارتی و اتحادیه در میان گذاشته تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار