سرپرست اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شیراز گفت در قالب طرح جهش دیم زار‌های در پاییز دانه روغنی کاملینا در حدود ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان شیراز کشت شد که حدود ۶۵ هکتار این طرح در سیاخ دارنگون شیراز است.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ 11 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شیراز گفت در قالب طرح جهش دیم زارهای استان فارس در پاییز دانه روغنی کاملینا در حدود 200هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان شیراز کشت شد که حدود 65هکتار این طرح در سیاخ دارنگون شیراز است.
جلالیان افزود: دانه روغنی کاملینا حدود 40درصد روغن دارد ،و کنجاله آن جایگاه ویژه ای در خوراک دام دارد بطوریکه دانه این گیاه دارای حدود 30درصد پروتئین است و از کاه و کلش آن در تعلیف دام استفاده می شود.
مسئول مرکز جهد کشاورزی بخش سیاخ دارنگون شیراز هم گفت :این دانه روغنی مقاومت خیلی زیاد نسبت به خشکی ،آفت و سرما دارد و با آموزشهایی که به کشاورزان داده شده بسیاری از کشاورزان برای کشت این محصول ترغیب شده اند .
او همچنین گفت: با توجه به اینکه قیمت تضمینی خرید این محصول در مقایسه با جو و گندم بیشتر است برای کشاورزان از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه است.
محب علی با بیان اینکه میزان برداشت دیم گیاه کاملینا در این منطقه 600 کیلو در هکتار است افزود : قیمت هرکیلو خرید تضمینی این محصول امسال 26هزار تومان است.

https://www.iribnews.ir/00GH6X

برچسب ها: برداشت ، کاملینا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار