مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن شاخص‌های تأمین مسکن شهری در استان فارس را فراتر از متوسط استانی دانست و با بیان اینکه بافت جمعیتی در فارس از روستایی به شهری در حال تغییر است، گفت: نسبت ۲۵ درصد جمعیت روستایی به ۷۵ درصد جمعیت شهری بیانگر تغییرات جمعیتی و هشداری برای افزایش مهاجرت به شهرها است. این در حالی است که تا چندی پیشتر در فارس نسبت جمعیتی حدود ۴۵ درصد جمعیت روستایی و ۵۵ درصد جمعیت شهری بود.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 06 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: سیدعلیرضا حمیدی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس امروز، ۱۶ خردادماه در بازدید از پروژه طرح نهضت ملی مسکن شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه کیفیت و حفظ جان مردم خط قرمز بنیاد مسکن در اجرای پروژه‌ها است، افزود: ساخت و ساز با کیفیت و رعایت استاندارهای لازم از اولویت‌های اصلی این نهاد در اجرای پروژه‌های عمرانی است، به طوری که با بالا بردن سطح کیفیت و سیستم فرآیند تولید می‌توان گامی بلند در جهت اصلاح ساختار‌های اقتصادی و عمرانی برداشت.

وی شاخص‌های تأمین مسکن شهری در استان فارس را فراتر از متوسط استانی دانست و با بیان اینکه بافت جمعیتی در فارس از روستایی به شهری در حال تغییر است، گفت: نسبت ۲۵ درصد جمعیت روستایی به ۷۵ درصد جمعیت شهری بیانگر تغییرات جمعیتی و هشداری برای افزایش مهاجرت به شهرها است. این در حالی است که تا چندی پیشتر در فارس نسبت جمعیتی حدود ۴۵ درصد جمعیت روستایی و ۵۵ درصد جمعیت شهری بود.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با تصریح اینکه در حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن در ساخت و ساز مسکن محرومین ورود کرده است، گفت: این طرح‌ها عمدتاً در قالب طرح نهضت ملی مسکن گنجانده می‌شود و درحال حاضر پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن ۱۳ هزار و ۹۴۴ واحد مسکونی است که عمدتا از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

حمیدی افزود: از این تعداد بخشی را بنیاد کار می‌کند که ۵ هزار و ۵۰۵ واحد به عنوان بنیاد ساز است که ۳ هزار و ۱۵۲ واحد در شهر جدید صدرا، ۷۰۰ واحد سلطان آباد، ۱۴۸ واحد در شهرک نشاط سلطان آباد، ۷۰۰ واحد مسکونی در داراب، ۴۱۹واحد خنج و مابقی آن ۸ هزار و ۴۲۹ واحد مسکونی در قالب گروه ساخت و با مشارکت مردم ساخته می‌شود.

در حاشیه این بازدید محمد جواد آرایش، مدیر بنیاد مسکن شهرستان پاسارگاد، به بیان چگونگی اجرای این پروژه پرداخت و افزود: بنیاد مسکن در شهرهای با جمعیت زیر ٢۵ هزار نفر با هماهنگی و تعامل راه و شهرسازی برای متقاضیان مسکن ملی خانه می‌سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار