نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: در 36 سال گذشته آن‌گونه که باید نسبت به انجام کارهای فرهنگی در جامعه اقدامات قابل‌توجهی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ 07 March 2015

سیدحسین ذوالانوار عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به‌ضرورت توجه بیشتر به اقدامات فرهنگی اظهار داشت: در 36 سال گذشته آن‌گونه که باید نسبت به انجام کارهای فرهنگی در جامعه اقدامات قابل‌توجهی صورت نگرفته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به موضوعات فرهنگی ادامه داد: مقوله فرهنگ به‌اندازه‌ای دارای اهمیت است که مقام معظم رهبری یکی از عناوین سال 93 را مقوله فرهنگ تعیین کردند اما متولیان فرهنگی آن‌گونه که باید در مورد جبران خلأ فرهنگی در جامعه تلاش نکردند.

وی با اشاره به‌ضرورت تبیین نقشه راه فرهنگی در این استان اظهار کرد: برای بالا بردن ایمنی مردم در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، تبیین و بازگو کردن مبانی و اصول اسلامی اهمیت بسیاری دارد که بر عهده فعالان فرهنگی نهاده شده است.

این مسئول برگزاری و اجرای برنامه‌های باکیفیت فرهنگی که در شان و جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع) باید را با توجه به ظرفیت این استان یک فرصت بسیار مغتنم و ارزشمند دانست و افزود: امیدوارم در مدت زمان باقی‌مانده تا پایان سال و همچنین در سال آینده در راستای توسعه فرهنگ مذهبی، قرآنی و نشر معنویت در این استان بیش از پیش بهره‌مند شویم.

ذوالانوار همچنین گفت: فعالیت‎های فرهنگی باید بر اساس مزیت‎های هر شهرستان به‌صورت منطقه‎ای پی‌ریزی و اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مسجد، پایگاه فعالیت‌های فرهنگی است، خاطرنشان کرد: از مساجد تنها نمی‌توان برای اقامه نماز انتظار داشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسجد می‌تواند محور فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه در محدوده‌ای که قرار دارد باشد، بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در مساجد ایجاد شده‌اند نقش واسطه‌ای دارند برای آنکه مسجد را به مرکزی فعال، پویا و جذاب برای فعالیت‌های جوان تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، می‌تواند موجب باروری فرهنگ غنی اسلامی شود و در کنار آنکه موجب جذب جوان به مسجد شود، و آن‌ها را با فرهنگ و هنر اسلام آشنا کند و در امربه‌معروف و نهی از منکر و ترویج فرهنگ اسلامی تأثیرگذار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار