عملیات اجرایی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شازند با حضورمعاون اول رئیس مجلس شورای اسلامی و با پیمانکاری شرکت پتروشیمی شازند امروز آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ 03 May 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، معاون اول رئیس مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: فعالیت ۱۶۰ هزار پزشک با تخصص‌های مختلف در کشور یکی از بزرگترین افتخارات و دستاوردهای نظام اسلامی است.
علی نیکزاد افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲ هزار پزشک در کشور وجود داشت و اکنون ۱۶۰ هزار پزشک داریم درحالی که جمعیت سه برابر شده است اما تعداد پزشکان ۱۲ و نیم برابر شده است.
وی ادامه داد: این مهم باعث شد تا مجلس شورای اسلامی مجبور شد ظرفیت دانشجو پزشکی در مناطق محروم را مصوب کند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۴۲ درصد پزشکان کشور در پنج کلانشهر خدمات درمانی ارائه می کنند.
نیکزاد اظهار کرد: سرانه پزشک به ۱۰ هزار نفر جمعیت در تهران تقریباً دو نیم برابر متوسط دنیا است.
وی افزود: از سال ۹۶ تا سال گذشته ۱۷۹ موقعیت جغرافیایی تبدیل به شهر شده است یعنی در هر هشت روز یک شهر مصوب شده و از مجموع ۱۷۹ شهر ایجاد شده دو شهر بیشتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت داشته است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است و این مهم باید مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گیرد.
نیکزاد اصافه کرد:ریشه انقلاب اسلامی، فرهنگ ناب است و چنانچه در شرایط کنونی جامعه به فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی بازگردیم گره بسیاری از مشکلات باز می‌شود و این مهم نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که موانع بوروکراسی اداری نیز برداشته شود.
وی با بیان اینکه نمی‌توان منکر وجود مشکلات اقتصادی جامعه شد، گفت: رویکرد و ذغدعه اصلی دولت مردمی سیزدهم رفع مشکلات اقتصادی، تامین رفاه، عزت، آزادی و آرامش مردم است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
معاون اول رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی دستاورد بزرگ امام راحل است و مسئولان امر مکلف هستند آن را به صاحب اصلی انقلاب تحویل دهند.
نیکزاد ادامه داد: کارآمدی و افزایش سرمایه اجتماعی رویکرد تمام دولت‌ها بوده و می‌توان با قطعیت گفت که کارآمدی نظام در حوزه سیاسی بی بدیل است.
وی تاکید کرد: در عرصه‌های سیاسی مانند انتخابات نیز مردم در راس قرار دارند و ناکامی دشمنان نظام اسلامی به واسطه پایبندی مردم و مسئولان به آرمانهای انقلاب اسلامی و اسلام اصیل است.
معاون اول رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در محاسبات سیاسی و منطقه‌ای، روی ایران حساب ویژه ای باز کردند و با یک مطالعه اجمالی در تاریخ می توان به این مهم دست یافت که طی ۴۴ سال گذشته دشمنان تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا نظام جمهوری اسلامی را از میان بردارند اما به نقشه های شوم خود دست نیافتند.
نیکزاد با اشاره به دستاوردهای حوزه نظامی نیز گفت: چنانچه مجاهدت‌های علمی نخبگان که جان خود را در این مسیر فدا کردند، نبود در عرصه دفاعی و نظامی اکنون این جایگاه رفیع حاصل نمی‌شد.
استاندار مرکزی هم گفت: اراده دولت سیزدهم حل مشکلات مردم و کشور است و در این مسیر تمام ظرفیت کشور بکار گرفته شده است.
فرزاد مخلص‌الائمه ادامه داد: فرآیند تکمیل بسیاری از طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره استان مرکزی از آغاز فعالیت دولت سیزدهم شبانه روزی شد و شمار قابل توجهی از این طرح‌ها سال گذشته به بهره‌برداریرسی.
وی اضافه کرد: طرح‌های عمرانی در استان افتتاح شده که نیمه‌تمام هستند و گریبان دستگاه های اجرایی استان را گرفته و باید تعیین تکلیف شوند.
وی بیان کرد: ۱۱ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان مرکزی اختصاص یافته و اراده مدیریت ارشد استان اتمام و بهره‌برداری از این طرح‌ها بر اساس اولویت‌بندی است.
مخلص الائمه افزود: پتروشیمی شازند نگین صنعت نفت و گاز در کشور است که در مسولیت اجتماعی کم نگذاشته است.
وی بیان کرد: به زودی چند طرح در استان که مربوط به سالهای گذشته است مانند بیمارستان ولیعصر اراک که ۱۴ سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته، بهره‌برداری می‌شود.
استاندارد مرکزی گفت: مرحله سوم بیمارستان آیت خوانساری اراک نیز به زودی بهره‌برداری می‌شود.
مخلص الائمه افزود: امسال همچنین بزرگترین مرکز توانبخشی سالمندان و معلولان در منطقه خانه میران اراک با ۲ برابر ظرفیت کهریزک به بهره‌برداری می‌رسد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار