استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه از ناتوانی دشمنان به دخالت در امور ملت ایران تاکید کرد و گفت: روند پیشرفت کشور ما به لحاظ علمی پس از انقلاب اسلامی صعودی بوده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶ 03 May 2023

رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد طیب صحرایی در مراسم آیین زنگ سپاس معلم که ۱۳ اردیبهشت ماه در دبیرستان استعداد‌های درخشان برگزار شد اظهار کرد: شما را به تفکر در تاریخ جهان دعوت می‌کنم، هیچ کشوری در دنیا وجود نداشته که در تمام این دوران کهن قدرت را در اختیار داشته باشد.

وی افزود: قدرت و تمدن در بین مناطق جهان دست به دست شده در ایران باستان قدرت برتر جهان بودیم، اما از ما گرفته و به امارت دیگری رفت تمدن و قدرت جهانگرد و قابلیت گشت و گذار در جهان را دارند.

استاندار کرمانشاه گفت: هیچ مردمی تا کنون به خاطر ضعف و ذلت گرامی داشته نشدند و دانشمندان، ورزشکاران و قهرمانان ملی و جهانی برای مردم همواره ارزشمند هستند، هنگام مرور تاریخ، ایران را در برهه‌های زمانیِ همراه با ضعف مانند هجوم مغول‌ها به ایران، ارزنده نمی‌پنداریم، اما هنگامی که ایران دارای قدرت و تمدن و پاداشاهانی مانند کوروش بوده از نظر ما ارزشمند است، چون انسان دوستدار قدرت آفریده شد.

وی تصریح کرد: پنجاه سال پیش بیش از چهل هزار آمریکایی با عناوین فرمانده، ژنرال و مستشار، وارد ایران شدند و پادشاهی که در آن دوره نماد کشور بوده، هنگام تصمیم گیری از تمامی این افراد مصلحت کار خود را جویا می‌شد، حق توحش ردیفی است که در فیش حقوقی نیرو‌های نظامی آمریکایی پیش از انقلاب اسلامی درج شده، به این معنا که حاضر به کار در میان ایرانیان بودند، شاه علاوه بر حقوق آنان مبلغی را بابت تحمل ملت به آنان پرداخت می‌کرد در حالی که درتاریخ کوروش را داشته ایم که بر شرق تا غرب جهان حکومت داشت.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: در پایان جنگ جهانی دوم سران کشور‌های پیروز شوروی، آمریکا و انگلیس یک کنفرانس را در شهریور ۱۳۲۰ در تهران بدون حضور شاه برگزار کردند و به او اجازه حضور در جلسه‌ای در منزل خودش را ندادند، نخست وزیر انگلیس هم علیه پادشاه اعلام کرد خودمان او را آوردیم و او را برکنار می‌کنیم.

وی تشریح کرد: انقلاب اسلامی بر روی خرابه‌های قاجار و پهلوی شکل گرفت و در انتهای جدول عزت، قدرت و دانش جهان قرار داشتیم که آغاز به حرکت کردیم، آمریکایی‌ها رفته و پالایشگاه‌ها و پادگان‌های ما آزاد شدند، امروز در مرز‌های دانش با افرادی که ده‌ها سال پیشتر از ما آغاز کردند رقابت می‌کنیم و در بیمارستان امام رضا کرمانشاه سالانه ۲۰۰ جراحی رده یک مغز و اعصاب را برای توریست‌های سلامت انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: علت دشمنی‌هایی که با ایران می‌شود همین مسیر صعودی پیشرفت در است و قدرت‌های جهانی به علت ناتوانی در دخالت امور ما، اقدام به دشمنی می‌کنند.

صحرایی تاکید کرد: شهید مطهری بیان می‌کند هرکسی که احساس مسئولیت بیشتری دارد انسان‌تر است و مابا احساس مسئولیت بیشتر به خود، خانواده و کشور انسان ترخواهیم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار