رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از افزایش سرانه جامعه ایثارگر با توجه به هزینه درمان این قشر خبر داد و گفت: برنامه هایی در راستای اشتغال دانش بنیان و مولد سازی مشاغل خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۰۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ 28 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در جریان سفر به استان، در گفتگو اختصاصی با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در راستای اشتغال دانش بنیان و مولد سازی مشاغل همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور برنامه ریزی هایی انجام شد. 
 
وی افزود: در گذشته اعطا تسهیلات به صورت سنتی بود ، برخی از دستگاه ها سهمیه داشته، بانک عامل را معرفی و اعطای تسهیلات انجام می شد. 
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: انسجام استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان ایثارگر، ایجاد خانه های خلاق و برج های فناوری،  با همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری و جمع آوری و حمایت از افراد علمی این حوزه  ها که ایده خلاق دارند هم توسط بنیاد شهید در دستور کار است. 
 
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: توسعه بنگاه هایی که مربوط به افراد صاحب ایده است زمینه ایجاد شغل های جدید را فراهم می کند و سایر ایثارگران هم میتوانند به عنوان افرادِ شاغل، در آن حوزه به کار گرفته شوند. 
 
 
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: در هر استان تفاهم نامه ای را با پارک علم و فناوری منعقد می کنیم، استعداد های استانی را کشف و با کمک استاندار ، مجوز های لازم اعطا می شود تا بتوانند با تسهیلات  سرمایه گذاری را در شغلِ خود اعمال کنند.
 
 
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: سرانه درمان ایثارگران در  سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۷۴ هزارتومان بوده  که در سال ۱۴۰۱ به ۳۵۰ هزارتومان افزایش و در ابتدای سال جاری  تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته، باتوجه به مسن بودن جامعه ایثارگران و آسیب بالای جانبازان این مبلغ همچنان پاسخگوی نیاز این جامعه نیست و در صدد افزایش آن هستیم.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار