مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: با درخواست مردم و مسئولان شهر میمند و پیگیری این اداره کل و با هماهنگی‌ها و جلسات متعدد با مدیران دستگاه‌های مختلف در سطح ملی و استانی، گواهی‌نامه ثبت رویداد‌ها به نام روز میمند توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع کشور ثبت و صادر شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲ 25 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روح‌الله روانشاد مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: با درخواست مردم و مسئولان شهر میمند و پیگیری این اداره کل و با هماهنگی‌ها و جلسات متعدد با مدیران دستگاه‌های مختلف در سطح ملی و استانی، گواهی‌نامه ثبت رویداد‌ها به نام روز میمند توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع کشور ثبت و صادر شد.
او افزود: این اقدام می‌تواند برای رونق صنعت گردشگری و حضور مسافران و گردشگران به شهرستان فیروزآباد و شهر میمند کمک کند.
روانشاد افزود: ایجاد و تولید کارخانه و کارگاه‌های گلاب‌گیری و تولید عطر‌ها و ثبت نشان آن با توجه به قدمت گلاب و گلاب‌گیری به‌عنوان یکی از شاخصه‌های این شهر در کنار ایجاد زیرساخت‌های اقامتی، پذیرایی، خدماتی و حمل و نقل می‌تواند شروع تحولی در منطقه و در پی آن اشتغال و اقتصاد پویا و پایدار خواهد بود.
مسئول هماهنگی امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: آب و هوای معتدل و قدمت تاریخی، فرهنگی و مذهبی و وجود بنا‌ها و محوطه‌های باستانی ثبت‌شده در مقیاس جهانی و ملی و استانی از دیگر مزایای شهرستان فیروزآباد است.
او افزود: ثبت یک روز مشخص به نام میمند، و برنامه‌ریزی در قالب این رویداد، گلاب و گلاب‌گیری میمند، و اهمیت ثبت جهانی محوطه باستانی ساسانی فیروزآباد، و دیگر جاذبه‌ها، میمند را به‌عنوان مقصد هدف گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌دهد.
روانشاد گفت:ثبت روز میمند، همچون ثبت پنجم فروردین به‌عنوان روز داراب و ادامه این روند برای دیگر شهرستان‌های استان فارس نقطه عطفی برای شروع و تحول در حوزه گردشگری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار