مسئول بنیاد علوی فیروز آباد:
مسئول بنیاد علوی (نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان) منطقه فیروز آباد از اختصاص اعتبار ٨٠ میلیارد تومانی به منطقه فیروزآباد خبر داد و گفت: ٣٠ مدرسه و ٢٠ مسجد در این منطقه تجهیز شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴ 16 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه امین سلیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ٢٧ فروردین برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد علوی (نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان) بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در مناطق محروم است، در حال حاضر بیش از ۵٠ منطقه محروم در کشور شناسایی شده که بنیاد محرومیت زدایی (حضور بین ٣تا ۵ سال در منطقه) می کند. 
 
وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه سر فیروز آباد و سرپل ذهاب به عنوان منطقه ویژه مد نظر این بنیاد است، افزود: منطقه فیروز آباد کرمانشاه دارای ٣ دهستان سرفیروز آباد، عثمانوند و جلالوند است
که بنیاد علوی با ۴ رسته زیرساخت، اقتصاد و اشتغال، فرهنگی و سلامت در فیروز آباد خدمات خود را آغاز کرده است. 
 
وی از فعالیت ۴ معاون بنیاد در فیروزآباد خبر داد و گفت: معاون عمرانی، اشتغال، سلامت و فرهنگی از پانزدهم دی ماه ١٣٩٩ در منطقه فعالند، در بحث عمران که در فیروز آباد کرمانشاه آغاز به کار کردیم تا کنون بیش از ٨٠ میلیارد تومان اعتبار به فعالیت های عمرانی منطقه فیروز آباد اختصاص یافته یافته است. 
 
وی با بیان اینکه بیش از ۴٠ روستا در همان منطقه از مجموع ٢٣۶ روستا هنوز آب ندارند، تصریح کرد: در همین راستا آبرسانی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دادیم و در راستای اشتغال بیش از ١٠٠ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات آورده و در منطقه فیروزآباد اشتغال خرد و کلان ایجاد کردیم. 
 
وی گفت: سال گذشته بیش از ٨ هزار رأس دام را تحت پوشش بنیاد علوی قرار دادیم و در بحث کشاورزی در دو سال گذشته بیش از ٨٠٠ هکتار کشت نخود را حمایت کردیم، همچنین به کشت بیش از ۴٠٠ هکتار گیاه دارویی کمک کردیم. 
 
مسئول این بنیاد در فیروزآباد گفت: بنیاد علوی در فیروزاباد نقطه قوتی برای مردم شده در بحث فرهنگی هم تا کنون بیش از ١٨٠ جهیزیه به محرومین این بخش اختصاص دادیم، با سفر رئیس بنیاد یه این منطقه ٢٠٠ جهیزیه دیگر هم اعطا شد. 
 
 وی از تجهیز ٣٠ مدرسه در این منطقه خبر داد و خاطر نشان ساخت: یک مدرسه داخل فیروز آباد کرمانشاه به نام مدرسه علوی داریم که نخبه پروری دانش آموزان مستعد و بومی منطقه را بر عهده دارد همچنین تجهیز ٢٠ مسجد انجام شد. 
 
سلیمی تاکید کرد: در حوزه سلامت طرح گل های صالح هم اجرا شد که بر اساس آن تمام مادران باردار یا شیرده منطقه فیروزاباد کرمانشاه را از طریق خانه های بهداشت شناسایی کردیم و در سال ١۴٠٠ و ١۴٠١ بیش از ٧ هزار و ۵٠٠ بسته معیشتی میان آن ها تقسیم کردیم و امسال هم این رویه ادامه دارد. 
 
وی گفت: بنیاد علوی سعی کرده در منطقه هر آنچه که نیاز مردم باشد بر مبنای مشارکت مورد توجه قرار دهد 
که با یاری خدا و با کمک و همراهی دیگر مسئولین 
کار تا به حال کار خوب پیش رفته و زین پس هم بهتر جلو می رود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار