رئیس میراث فرهنگی کازرون درباره کشف خُمره در یکی از حمام‌های آن شهرستان پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ 15 April 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: یکی می‌گفت: کوزه‌ای در یکی از حمام‌های کازرون کشف شده، دیگری بیان می‌کرد: سکه‌های طلا و نقره هم در کوزه بوده، خلاصه با شنیدن این حرف ها، و از طرفی با شنیدن این خبر در شبکه‌های مجازی، موضوع را از میراث فرهنگی کازرون پیگیری کردیم.

محمد جواد جوکاری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون امروز با اشاره به کشف یک خمره در یکی از حمام‌های این شهرستان در میدان انقلاب، اظهار کرد: حمامی که خمره در آن کشف شده مربوط به دوره معاصر بوده است.

او با بیان اینکه هنگام خاکبرداری در حمام و در عمق ۳ متری به یک خمره برخورد می‌کنند، ادامه داد: بلافاصله موضوع به میراث فرهنگی و نیروی انتظامی اطلاع داده می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون تصریح کرد: با حضور در صحنه کشف این خمره، موضوع مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد چیز با ارزش دیگری درون خمره نیست.

او با بیان اینکه اشیای دیگری کشف نشده و تنها همین خمره در حمام بوده است، اضافه کرد: این احتمال وجود دارد که خمره مربوط به دوره اسلامی باشد، اما برای بررسی بیشتر توسط کارشناسان، در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت تا قدمت و اطلاعات بیشتر درباره آن مشخص شود.

جوکاری با بیان اینکه حمامی که خمره در آن کشف شده یک حمام عمومی با سازه تیرآهنی بوده است، افزود: گزارش های تکمیلی درباره این خمره اطلاع رسانی می شود.

خمره، به کوزه‌های رُسی بزرگ گفته می‌شود که معمولا برای نگهداری مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین در تمدن‌های باستانی برای نگهداری مردگان استفاده می‌شد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار