مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج با بیان اینکه پیش بینی می شود 100 هزار تن محصول سبزی و صیفی بهاره از مزارع شهرستان خنج برداشت شود، تصریح کرد: این محصولات شامل انواع جانا، داکا، ملون، هندوانه، خیار، گوجه فرنگی و بادمجان می شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ 15 April 2023

تابناک فارس به نقل از ایانا: علی علی پور با بیان اینکه پیش بینی می شود 100 هزار تن محصول سبزی و صیفی بهاره از مزارع شهرستان خنج برداشت شود، تصریح کرد: این محصولات شامل انواع جانا، داکا، ملون، هندوانه، خیار، گوجه فرنگی و بادمجان می شود.

به گفته وی؛ مهم ترین دغدغه ی تولیدکنندگان محصولات سبزی و صیفی تعرفه های صادراتی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان خنج یکی از قطب های تولید کننده محصولات سبزی و صیفی در استان فارس است، اظهار کرد: در مجموع سالانه بالغ بر 5500 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این قبیل محصولات به صورت پائیزه و بهاره اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی با محدودیت منابع آب های زیرزمینی مواجه ایم، ابراز کرد: یکی از روش های به کار گیری شده در شهرستان خنج برای برون رفت از مسئله کمبود منابع آبی کشت به روش تونلی و زیر پلاستیکی است که موجب افزایش بهره وری آب، افزایش تولید در واحد سطح و بازدهی اقتصادی شده است.

او با اشاره به اینکه محصول سبزی و صیفی تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است و ارز آوری مناسبی برای کشور در بر دارد، افزود: احداث گلخانه، ایجاد کارگاه های درجه بندی و بسته بندی، احداث سردخانه و نهایتا عرضه محصولات با برندهای بازار پسند داخلی و خارجی از اصلی ترین موضوعات در دست اقدام برای بهبود صادرات این محصولات است.

برچسب ها: برداشت ، نوبرانه ، خنج ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار