سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از آمادگی کرمانشاه در برگزاری رویدادها و جشنواره‌های ملی و جهاتی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 13 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر داریوش فرمانی اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه گردشگری برنامه‌های بلند و کوتاه مدتی در نظر گرفته شده که در تقویم رویدادهای گردشگری برگزاری جشنواره‌ها از جمله جشنواره غذا را خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری جشنواره غذا در کرمانشاه، افزود: استان کرمانشاه سی و هفتمین شهر خلاق جهان بوده که بنا داریم که در این جشنواره بسیاری از غذاها و خوراک‌های استان را به ثبت ملی برسانیم.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه به برگزاری جشنواره اسب کرد با حضور نمایندگانی از کشور عراق، تصریح کرد: یکی دیگر از جشنواره‌های پیش رو برگزاری جشنواره اسب کرد است که این اسب در سال گذشته به ثبت ملی رسید و در اقدامات جدید برنامه ثبت جهانی آن را در دستور کار قرار دادیم.

فرمانی خاطر نشان کرد: سازمان جهانی چوب هر ساله یک روز را به عنوان روز جهانی چوب اعلام می‌کند و طبق برنامه هرساله یک منطقه‌ای در خاورمیانه میزبان این روز خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال برگزاری برنامه روز جهانی چوب در استان کرمانشاه خواهد بود که سایت جهانی چوب نیز این رویداد را به صورت آنلاین برگزار می‌کند که این مسئله به دلیل ایجاد ظرفیت‌های بالا در استان کرمانشاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه به آمادگی استان کرمانشاه برای برگزاری جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت: روز ملی کرمانشاه یکی دیگر از رویدادهای استان کرمانشاه بوده که به دلیل ایستادگی، مقاومت و رشادت مردم کرمانشاه در زمان جنگ نیازمند حمایت بیشتر مسئولین استانی است.

فرمانی با تاکید بر لزوم توسعه زیر ساخت‌های لازم به منظور میزبانی از زائران عتبات عالیات، عنوان کرد: آمادگی‌ها در زمینه تقویت زیرساخت‌های گردشگری اربعین در حال پیگیری است که در همین راستا اعتبارات خوبی برای تأسیسات در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار