برداشت میوه کاکتوس در شهرستان مُهر در جنوب فارس آغاز شد
کد خبر: ۱۰۹۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 27 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: الیاس مجرد رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش وراوی گفت: نخستین بار برداشت میوه کاکتوس از ۱۰ هکتار زمین‌های کشاورزی مجتمع کشت و صنعت امید شهر خوزی بخش وراوی این شهرستان آغاز شده است.
مجرد افزود: کاکتوس اپونتیا سه سال پیش در ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کشت شد و امسال برای اولین بار میوه این کاکتوس‌ها به بار نشست
وی با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ کیلو میوه کاکتوس خوراکی از این مزارع برداشت می‌شود گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ تن میوه استوایی کاکتوس آپونتیا در شهر خوزی برداشت و روانه بازار استان‌های فارس، بوشهر و یزد شود.
رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش وراوی گفت: میوه استوایی کاکتوس علاوه بر مصرف تازه خوری در صنایع دارویی نیز استفاده می‌شود.
مصرف کم آب، کم آفت بودن آپونتیا و سازگاری با اقلیم گرم و خشک منطقه از مزایای کشت این محصول در شهرستان مُهر است.
کاکتوس اپونتیا با نام‌های انجیر تیغی، انجیر هندی، گلابی خاردار و کاکتوس راکتی نیز شناخته می‌شود.
خواص درمانی میوه کاکتوس
میوه کاکتوس دارای مواد مغذی فراوان، آنتی اکسیدان و ویتامین‌های A، C، E، آهن، کلسیم و کاروتنوئید‌ها است و به علت دارا بودن آنتی اکسیدان‌ها با سرطان مقابله می‌کند و موجب کاهش کلسترول بد خون می‌شود.
دارای فیبر است که قند خون را کاهش می‌دهد و از ذخیره چربی در بدن جلوگیری می‌کند.
اثرات درمانی فراوانی مانند محافظت از سلول‌های مغزی در مقابل آسیب و ابتلا به آلزایمر، سم زدایی از کبد و طحال دارد و همچنین باعث کاهش جذب قند خون و تناسب اندام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار