رئیس جهاد کشاورزی آباده :گلخانه‌های شهرستان آباده تولید سبزی و صیفی است که از ابتدای سال تا کنون حدود ۸۰۰ تن گوجه و ۹۵۰ تن فلفل دلمه‌ای تولید و قسمت اعظمی از این محصولات به کشور روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 27 February 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: مهدی امینی  از وجود ۱۴ هکتار گلخانه (سبزی و صیفی ) در شهرستان آباده خبر داد و گفت: در کشت گلخانه‌‌‌ای مصرف آب تا 90 درصد کاهش می‌یابد و در تولید نیز تا ۴ برابر افزایش تولید خواهیم داشت که با توجه به بحران آب در استان فارس و شهرستان آباده بسیار حائز اهمیت است.

امینی ادامه داد: گلخانه‌های شهرستان آباده تولید سبزی و صیفی است که از ابتدای سال تا کنون حدود ۸۰۰ تن گوجه و ۹۵۰ تن فلفل دلمه‌ای تولید و قسمت اعظمی از این محصولات به کشور روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی افزود: یکی از دلایل بالا بودن میزان صادرات محصولات شهرستان این است که ۹۰ درصد گلخانه‌های شهرستان آباده دارای گواهی تولید محصول سالم هستند.

رئیس جهاد کشاورزی آباده همچنین از افتتاح گلخانه تولید فلفل دلمه صادراتی در آباده نیز خبر داد و گفت: این گلخانه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال و به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع زیر کشت به افتتاح رسید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار