مدیرکل پست فارس گفت: درراستای اجرای مهم‌ترین رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری مبنی بر یکپارچه‌سازی خدمات، طرح راه‌اندازی پایگاه اطلاعات مکان‌محور یا «جی نف» تا پایان سال جاری در این استان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 11 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا واعظی‌پور بعدازظهر امروز به مناسبت روز جهانی پست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح پایگاه اطلاعات مکان‌محور در تیرماه جاری به تصویب رسید و مقرر شد که مختصات جغرافیایی به کد پستی وصل شود تا اطلاعات موردنیاز تمام دستگاه‌ها بر اساس آن تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرایی شدن این طرح از ابتدا تا پایان سال جاری در 26 شهرستان این استان به‌ویژه شیراز کار میدانی، فهرست‌برداری و آموزش‌های لازم از سوی کارشناسان پست صورت می‌گیرد.

مدیرکل پست استان فارس با اشاره به اینکه شیراز تنها شهری در کشور است که پلاک‌کوبی آن به پایان رسیده است، افزود: بیش از 2 میلیون و 770 هزار رکورد اطلاعاتی و یک‌میلیون و 350 هزار پلاک کد پستی معادل 96 درصد اماکن شهری و 2 هزار و 986 پلاک روستایی معادل 89 درصد که به کد 10 رقمی وصل شده بودند پلاک‌کوبی انجام‌ گرفته است.

واعظی‌پور تصریح کرد: پست مهم‌ترین شبکه ارتباطی خانه‌ها است و در این راستا بیش از یک‌هزار و 184 نقطه تماس پستی در این استان که 43 واحد آن دولتی و مابقی دفاتر پیشخوان شهری و روستایی بوده و از سوی بخش خصوصی خدمات آن ارائه می‌شود.

وی از اختصاص رتبه نخست کشوری در اجرای طرح برون‌سپاری خدمات پستی خبر داد و گفت: بیش از 842 خدمت پستی در این استان فعال است که از 44 دستگاه اجرایی 709 خدمت آن عملیاتی شده و 360 خدمت مورداستفاده مردم قرار گرفته است.

مدیرکل پست استان فارس بیان داشت: اجرای طرح برون‌سپاری، نیاتی و گسترش دفاتر پیشخوان علاوه‌بر کاهش معضل ترافیک موجب افزایش سلامت روحی شهروندان شده و از اتلاف وقت مردم جلوگیری می‌شود.

واعظی‌پور اضافه کرد: اجرای بیش از 5 میلیون و 200 هزار خدمت نیابی صورت گرفته که یک‌میلیون و 567 هزار تراکنش مربوط به شهرداری شیراز و چند شهرستان بوده،690 هزار از این تعداد مربوط به نیروی انتظامی و 201 هزار مورد نیز مربوط به شرکت گاز طی دو سال گذشته تاکنون انجام‌ شده است.

وی بیان داشت: بیش از 150 هزار مورد خرید از طریق اینترنت و حمل آن از طریق واحدهای پستی، توزیع 192 هزار کارت هوشمند، ارسال 74 هزار مورد تشخیص هویت، 158 هزار گذرنامه، 110 هزار گواهینامه و 95 هزار مورد وجه به‌صورت فیزیکی در سال جاری از سوی این اداره کل صورت گرفته است.

مدیرکل پست فارس اظهار داشت: راه‌اندازی طرح پست «پیچ کردن» از دیگر فعالیت‌های اداره کل پست این استان است که در این طرح شهروندان می‌توانند با شماره سه‌رقمی 193 از خدمات جابه‌جایی کالا استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار