دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه: حکم اعدام شارمهد طبق مقررات قضایی و دادرسی قانونی ایران صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 22 February 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کاظم غریب آبادی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آلمان درباره صدور حکم اعدام سرکرده گروهک تروریستی تندر و اعلام اخراج دو دیپلمات ایرانی از این کشور، افزود: جمشید شارمهد یک تروریست است اما تروریست بودنش، مانع از این نشده که از دادگاه عادلانه برخوردار شود.
وی گفت: شارمهد از دادرسی کاملا عادلانه و حق و حقوق قانونی بهره مند بوده و این حکم طبق مقررات قضایی ایران صادر شده و قابل فرجام خواهی است.
غریب آبادی ادامه داد: روی صحبت من با مقامات المانی و امریکایی است چون شارمهد تابعیت مضاعف دارد ما تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسیم.
وی گفت: شارمهد تا پیش از دستگیری در امریکا اقامت داشته و خودش بارها گفته تحت حمایت اف بی ای است و دست جمهوری اسلامی ایران به او‌ نمی رسد.
دبیر سناد حقوق بشر تاکید کرد: شارمهد در یک اقدام تروریستی در حسینیه سیدالشهدای شیراز در سال ۸۷ ده ها نفر از مردم بیگناه، زن‌و‌کودک را به شهادت رسانده،
آلمان چطور به خودش اجازه می دهد از یک تروریست دفاع و ایران را تهدید کند که حکم شارمهد را در مجامع بین المللی حقوقی پیگیری می کند؟
وی ادامه داد: ما در مجامع حقوق بشری پیگیری خواهیم کرد و دولت المان و امریکا باید پاسخگو باشند که چرا مکان امنی برای تروریست ها شده اند و از آنها حمایت امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی می کنند؟
غریب ابادی تاکید کرد: ما بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داریم که در اثر اقدامات تروریست هایی شهید شده اند که در امریکا و اروپا زندگی می کنند، انهاباید پاسخگو باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار