نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی: واردات بی رویه را خلاف قانون و دشمن شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و با اشاره به تاکیدات بسیار رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از واردات بی حساب و کتاب گفت: متاسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که مافیای واردات اجازه نداده که محصولات شرکت‌های دانش بنیان قابلیت عرضه در بازار مصرف پیدا کند که در این راستا وظیفه دستگاه‌های ذی ربط برخورد جدی با آنان است.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴ 12 February 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ابراهیم عزیزی در حاشیه بازدید معاون علم و فناوری رییس جمهور از پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به مشکلات این شرکت‌ها گفت: شرکت دانش بنیان با وجود جوانان خوشفکر و خلاق شکل گرفته، اما نیازمند حمایت جدی دولت است.

او واردات بی رویه را خلاف قانون و دشمن شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و با اشاره به تاکیدات بسیار رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از واردات بی حساب و کتاب گفت: متاسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که مافیای واردات اجازه نداده که محصولات شرکت‌های دانش بنیان قابلیت عرضه در بازار مصرف پیدا کند که در این راستا وظیفه دستگاه‌های ذی ربط برخورد جدی با آنان است.

به گفته عزیزی بحث واردات بی رویه در بازدید‌های متعدد وی از پارک علم و فناوری توسط مدیران شرکت‌ها عنوان شده است و باید برای آن فکر چاره کرد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل دیگر دانش بنیان‌ها پاس کاری این شرکت‌ها در دستگاه‌های اجرایی است به طوری که روند صدور مجوز‌ها بسیار کند صورت می‌گیرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند که با استفاده از اختیارات خود موانع را از جلوی پای شرکت‌های دانش بنیان بردارند که این مهم نیازمند تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر است نه اینکه کار را به یکدیگر محول کنند.

او همچنین گفت: از بانک‌های عامل نیز انتظار می‌رود که به مر قانون عمل کرده و در پرداخت تسهیلات مصوب به شرکت‌های دانش بنیان تسریع نمایند که ظاهراً بنا به گفته مدیران شرکت‌ها این گونه نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار