کوه‌های پوشیده از برف سپیدان همراه با قندیل‌های یخی آبشار مارگون و سایر آبشارهای این شهرستان می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح و ابتکار عمل مسؤولان پا به پای صنعت نفت در تولید و اشتغال و برون‌داد اقتصادی حرکت کند.
کد خبر: ۱۰۸۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 22 January 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: برف زیباترین نعمت زمستانی است که شهرستان سپیدان با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی سهم عمده‌ای از این نعمت دارد.

یکی از مهمترین موضوعاتی تبدیل به یک دغدغه مهم برای اصحاب رسانه نیز شده است عدم بهره‌وری کافی و صحیح از این نعمت الهی زمستانه است.

نبود چشم‌انداز اقتصادی مناسب در این حوزه و اکتفا کردن به پیست اسکی در شهرستان سپیدان جای تامل و بررسی و پیگیری بیشتر دارد و به همین منظور در این گزارش با برخی از مسؤولان تصمیم ساز در این باره به گفتگو نشستیم.

 

مارگون؛ بزرگترین آبشار چشمه‌ای ایران

محمد رضایی فرماندار شهرستان سپیدان در مورد پتانسیل های شهرستان سپیدان در فصل زمستان به خبرنگار فارس گفت: شهرستان سپیدان در شمال غرب استان فارس و همجوار با استان کهکیلویه و بویراحمد واقع شده که در اغلب سالها، بیش از چهار یا پنج ماه پوشیده از برف است لذا طرح موضوع شهرستان به عنوان شهرستان ویژه گردشگری در حال پیگیری است.

رضایی آبشار یخ زده مارگون در فصل زمستان را یکی از جاذبه های گردشگری سپیدان دانست و افزود: متاسفانه در دولت قبل، و طی چند سال اخیر ردیف بودجه آبشار مارگون حذف و این آبشار که بزرگترین آبشار چشمه ای ایران است از گردشگری به محیط زیست تحویل داده شده که این امر ضربه بزرگی به صنعت گردشگری سپیدان و فارس وارد کرده و در حال حاضر با برگزاری جلسات متعدد استاتی و پیگیری های دیگر توسط استاندار محترم فارس و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و معاون گردشگری استانداری، اقدامات موثری جهت برگشت ردیف بودجه و انتقال مجدد مارگون به گردشگری صورت گرفته که تا حصول نتیجه پیگیری لازم انجام خواهد شد.

فرماندار سپیدان وضعیت جاده اردکان فارس تا آبشار مارگون را یکی از مشکلات ترافیکی پیش روی گردشگران دانست و گفت: ان‌شاءالله سال آینده به‌دنبال تحول در مسیر اردکان تا آبشار مارگون خواهیم بود، ضمن اینکه با بررسی های انجام شده به‌دنبال احداث جاده‌ای به طول سه و نیم کیلومتر از ابتدای دهیاری مارگون هستیم تا با جداسازی ورودی و خروجی مسیر آبشار، هم مشکل ترافیکی را مرتفع کنیم و هم ظرفیت جدیدی به حوزه گردشگری شهرستان و استان جهت سرمایه‌گزاری بیافزاییم.

 

چشم‌انداز یخی مارگون در زمستان/ برنامه توسعه گردشگری سپیدان

به گفته وی، این آبشار همانطور که در فصل بهار، تابستان و پاییز زیباست زیبای آن در فصل زمستان کمتر از سایر فصل ها نیست و آبشار پوشیده از یخ مارگون چشم اندازی بی نظیر در این فصل ایجاد می کند.

محمد رضایی واگذاری مناطق گردشگری سپیدان را از جمله برنامه های موثر در امر توسعه صنعت توریسم سپیدان و فارس دانست و تاکید کرد: در حال بررسی مشخص کردن مناطق مختلف شهرستان که زمینه سرمایه گزاری در حوزه توریست را دارند هستیم تا پس از اخذ مجوزهای لازم، جهت ایجاد پروژه های گردشگری به متقاضیان واگذار گردد.

رضایی توسعه زیرساخت های لازم برای رفاه حال گردشگران را یکی از اصول تحقق شهرستان توریستی دانست و افزود: امسال در طول مسیر جاده اردکان تا پیست های اسکی، بیش از چندین پارکینگ بزرگ حاشیه ای زیر سازی شد و در بسیاری از نقاط نیز عریض نمودن جاده در دست اقدام است.

 

وی در ادامه بیان داشت: با مطالعات صورت گرفته، طرح دو بانده شدن این جاده پس از تخصیص بودجه لازم در دستور کار قرار می‌گیرد. که امسال با توجه به فعالیت منظم صورت گرفته، کل مسیر اردکان تا پیست پولادکف جهت پارکینگ ماشین ها برنامه ریزی شد و برف روبی حاشیه جاده جهت توقف راحت گردشگران عزیز به‌خوبی صورت گرفته‌است.

فرماندار سپیدان در پایان از حمایت های استاندار و معاون گردشگری استانداری و همچنین از تلاش های شبانه روزی علیزاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تشکر نمود و گفتند ان شاءالله از تمام ظرفیت های نیروی انسانی شهرستان در استان و کشور جهت پیشرفت همه جانبه و سریعتر شهرستان مخصوصا در حوزه گردشگری و سایر موضوعات زیر ساختی استفاده خواهیم کرد.

علی حبیبی رئیس اداره گردشگری و صنایع دستی سپیدان نیز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: در جهت رسیدن شهرستان سپیدان به جایگاه واقعی خود در امر گردشگری تصمیمات خوبی گرفته شده که گسترش خانه های مسافر بصورت بوم‌گردی یکی از آنهاست.

حبیبی برگزاری جشنواره های زمستانی را از دیگر برنامه های موثر خواند و تصریح‌کرد: برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره زمستانه حاوی مسابقات بومی زمستانه، جشنواره غذاهای محلی و زمستانه صورت گرفته که طی یک ماه آینده در این شهرستان اجرا خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار