لیمو ترش لایم کوات در شهرستان مرودشت به بار نشست
کد خبر: ۱۰۸۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵ 01 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: لیموترش لایم کوات در گلخانه هزار و ۲۵۰ متر مربعی در این شهرستان کشت شد و حالا پس از دو سال به بار نشسته و محصول آن راهی بازار شده است.
منصور امیریان با اشاره به اینکه در این واحد گلخانه‌ای لیمو ترش چهار فصل کشت شده است افزود: در اولین دوره از برداشت حدود هزار و ۵۰۰ کیلوگرم محصول در این واحد تولید شده است.
وی ادامه داد: محصول تولیدی با توجه به بازار پسندی و نیاز بازار در تمام فصول سال به شیراز و میادین میوه و تره بار ارسال می‌شود.
به گفته امیریان در این گلخانه برای سه نفر به صورت مستقیم و سه نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت در محیط‌های کنترل شده علاوه بر افزایش بهره وری در نهاده‌های تولیدی مانند آب و خاک، امکان تولید محصولات جدید در مناطق جغرافیایی را نیز فراهم می‌آورد از این رو قابل توجه است.

لایم کوات جزء درختان مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری هستند.
لایم کوات از تلاقی بین کامکوات‌ها و مکزیکن لایم (کی لایم یا لیموی شیرازی) به وجود آمده‌اند.
لایم کوات‌ها به صورت درختچه‌ای رشد می‌کنند و در سال‌های اولیه میوه‌های فراوانی تولید می‌کند.
میوه آن کوچک، تخم مرغی، زرد مایل به سبز و حاوی بذر می‌باشد.
وجود ویتامین C بالا و درصد اسیدیته بالا از مشخصه‌های بارز میوه این گیاه است به همین دلیل شباهت‌های کیفی فراوانی با لیمو ترش‌ها دارند.
مصرف این لیمو حتی می‌تواند بیش از میوه‌ها در کاهش کلسترول خون و بهبود سیستم ایمنی بدن مفید باشد.
مصرف لیموترش لایم کوات باعث جذب آهن و بهبود بیماری کم خونی و همچنین در زمان سرماخوردگی باعث تسکین گلودرد و سیستم‌های تنفسی می‌شود. کالری این محصول بسیار کم و در رژیم غذایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار