کارشناس پلیس فتا استان فارس در راستای آشنایی کارشناسان فضای مجازی شیراز با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی گفت: امروزه یکی از مهترین سواد‌ در عصر جدید داشتن سواد رسانه‌ای است، بنابراین اگر افراد جامعه و کاربران فضای مجازی سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند می‌توانند مانع بزرگی از سوء‌استفاده‌ها، کلاهبرداری‌ها و سودجوی‌های مجرمین سایبری ‌شوند.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ 24 December 2022

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سروان امیر سبزلون کارشناس پلیس فتا استان فارس در راستای آشنایی کارشناسان فضای مجازی شیراز با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی گفت: امروزه یکی از مهترین سواد‌ در عصر جدید داشتن سواد رسانه‌ای است، بنابراین اگر افراد جامعه و کاربران فضای مجازی سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند می‌توانند مانع بزرگی از سوء‌استفاده‌ها، کلاهبرداری‌ها و سودجوی‌های مجرمین سایبری ‌شوند.

کارشناس پلیس فتا فارس افزود: فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه می‌توانند در کنار پلیس نقش مهمی در ارتقاء آموزش‌های مرتبط با فضای مجازی و افزایش سطح سواد رسانه‌ای کاربران به منظور کاهش جرایم و تحقق پیشگیری از جرم در فضای مجازی داشته باشند و تداوم همکاری و فعالیت‌های اثربخش فعالان فضای مجازی در پیش‌برد اهداف پیشگرانه پلیس ضرورتی انکار ناپذیر دانست.

سروان سبزلون ادامه داد: پلیس فتا همواره سعی کرده تا از ظرفیت فعالین فضای مجازی و اصحاب رسانه برای امنیت‌ بخشی در فضای مجازی ، هشدار ، آموزش همگانی و آگاهی بخشی استفاده کند.

وی در اين کارگاه مباحثي را پيرامون پيشگيري از سرقت اطلاعات بانکي کاربران، روش‌ها و شيوه کلاهبرداري‌هاي اينترنتي و راه‌های پيشگيري از اين قبيل سوءاستفاده‌های مالي و فيشينگ،هک کردن، تهديدات خودپردازها و سامانه‌های فروش، تهديدات شبکه‌های اجتماعي، تهديدات موبايل، روش‌های نوين ارائه اينترنت و همچنين مطالبی حول بانکداري الکترونيک را ارائه نمود.

این مقام مسئول با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان برشمرد و از همه‌ شهروندان عزیز خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، یا با شماره تلفن 096380 گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار