مستند " احتضار" در ششمین جشنواره تلویزیونی صدا و سیما، موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 11 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل صداوسیمای این استان گفت: این فیلم مستند ۷۵ دقیقه‌ای به سفارش صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد و به کارگردانی حجت طاهری تولید شده است.

امیر رئوف با بیان اینکه تصویربرداری این فیلم مستند در زمستان سال ۹۸ شروع و پاییز امسال پایان یافت، بیان کرد: این فیلم، جنگل‌های بلوط زاگرس شامل شهر‌های یاسوج، نورآباد، دهدشت و شهرستان‌های فیروزآباد و نورآباد استان فارس را به تصویر کشیده است.

وی هدف از ساخت این مستند را آتش سوزی و قطع جنگل‌های بلوط توسط افراد سودجو و برخی روستائیان به علت نبود نفت سفید و گاز طبیعی عنوان کرد.

رئوف بیان کرد: این افراد به قاچاق چوب و تولید زغال رو می‌آورند که موجب تخریب این جنگل‌ها شده است.

مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این مستند نحوه قاچاق چوب توسط افراد سودجو به استان‌های همجوار را به تصویر کشیده است که نشان می‌دهد علاوه بر کمبود جنگلبان، خلاء‌های قانونی برای برخورد با این افراد وجود دارد.

وی با بیان اینکه زیبایی‌های مناطق زاگرس نشین به این جنگل‌های بلوط است، اضافه کرد: امیدوارم مسئولان زنگ خطر درختان بلوط را در این مستند به صورت واقعی ببینند تا بتوانند از خطراتی که در کمین آن‌ها وجود دارد جلوگیری کنند.

 

ششمین اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند بر لزوم توجه به مستندسازان شهرستانی، با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در بندر عسلویه استان بوشهر در ۱۸ آذرماه برگزار شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار