فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ؛
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: ظرفیت های متعددی در زمینه کشاورزی این استان وجود دارد که باید با سرمایه گذاری شکوفا شوند.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 11 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ سردار جمال شاکرمی  در جمع رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی نقش مهمی در حوزه اقتصاد و بهره گیری از ظرفیت های استان ها و کشور برای ارتقای بخش کشاورزی دارد.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس یادآور شد: روزهای غریبانه در ایلام می جنگیدیم و طعم تلخ آوارگی را چشیدیم البته همه اقشار و یگان های کشور در کنار ما بودند و نگذاشتند ما تنها بمانیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین علیه السلام ایلام تاکید کرد: استان ایلام به برکت عتبات، اربعین و دفاع مقدس امروز در کشور نقش و جایگاه ویژه ای دارد.

وی اضافه کرد: استان ایلام ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت ، ۶۰۰ هزار نفر جمعیت و ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ،درآمد عمده مردم آن در حوزه بخش کشاورزی و دامداری است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین علیه السلام ایلام ادامه داد: ایلام در این فصل میزبان عشایری از استان‌های همجوار است و همزیستی مسالمت آمیز بین عشایر کوچنده و مردم ایلام و عشایر این استان وجود دارد.

سردار شاکرمی گفت: ایلامیان مردمانی سلحشور اند که با تمام توان و تا پای جان از کیان اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: ایلام استان محرومی است، آمار و ارقام هایی که ارایه می شود، زمانی درست است که در میدان عملیاتی شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین علیه السلام ایلام ابراز کرد: انتظار می رود نمایندگان با توجه به شرایطی که مردم دارند، محرومیت هایی که در این استان وجود دارد و سختی هایی که در دوران دفاع مقدس کشیده اند توجه ویژه ای به ایلام داشته باشند.

سردار شاکرمی کرد: اربعین حسینی برای کل کشور دارای اهمیت است و تنها مربوط به استان ایلام نیست ، مسوولان در راستای تکمیل زیرساخت های اربعین در استان توجه ویژه ای کنند.

وی با اشاره به طرح سامانه گرمسیری و آبیاری کردن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور که بخشی از آن در استان ایلام قرار دارد ، گفت: این برنامه می تواند زمینه ساز توسعه و رونق بخش کشاورزی در استان شود و باید تلاش کرد هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

سردار شاکرمی گفت: کسبه و بازاریان استان ایلام به خاطر مشکلاتی که در کرونا وجود داشت هنوز نتوانسته اند کمر راست کنند و با مشکلات زیادی در حوزه های مختلف مواجه هستند که لازم است به صورت ویژه و استانی مورد توجه قرار گیرند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام تاکید کرد: طرح آبرسانی به ۱۲۸ روستای استان با پیشرفت ۴۵ درصد در حال اجراست و امید است با فضای همدلی در استان آبرسانی به این روستاها انجام شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار