نایب رییس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به خواب میلیاردها تومان سرمایه در پروژه نیمه کاره "فیروزه" گفت: ادامه این پروژه با کاربری تجاری عاقلانه نیست و برای اینکه از این پروژه بهره‌مند شویم باید کاربری آن تغییر کند.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ 10 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا سیداحسان احسانی از پروژه فیروزه به عنوان یک پروژه بدون مطالعه یاد کرد و افزود:اولین و بزرگترین مشکل فیروزه جانمایی نامناسب آن است، چرا که سایر مجتمع های تجاری احداث شده در این محدوده همگی شکست خورده و کساد هستند و سوال این است چرا در جایی که ظرفیت کار تجاری ندارد، باید چنین مجتمع تجاری عظیمی بسازیم.

وی افزود: از طرفی سالیان سال است که انباشت سرمایه در این پروژه صورت گرفته و عملا بهره وری که شهر باید از این پروژه می داشت، از دست رفته است.

احسانی تصریح کرد: به دلیل مشکلات دو شریک پروژه -شهرداری و شریک بخش خصوصی- مجتمع تجاری "فیروزه" بیش از 10 است که راکد ماند و این رکود و توقف در چنین پروژه عظیمی خسارت بزرگی برای شهر است.

وی افزود: زمانی پروژه ای بهره وری داشته و به صرفه است که ظرف مدت کوتاهی احداث شود، اما حالا 10 سال است که میلیاردها تومان از سرمایه این شهر در محل پروژه فیروزه دپو شده و شهر کرمانشاه هیچ بهره وری از آن ندارد.

احسانی با تاکید بر اینکه همه باید نسبت به سرنوشت فیروزه حساس باشیم، گفت: وقتی حجم عظیمی از سرمایه در محل فیروزه انباشت شده، مسئولین استان، شهرداری، شورای شهر و... نباید به راحتی از کنار این پروژه بگذرند و باید هرچه سریعتر این پروژه تعیین تکلیف شده تا بتوانیم از این سرمایه عظیم بهره وری مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر شهردار کرمانشاه با توجه به جلساتی که با بانک شهر داشته توانسته بحث جرایم و پرداخت اقساط تسهیلات سنگین پروژه را  تا حدودی مرتفع کند، اما برای اینکه شهر و شهرداری بتوانند از زیربار سنگین و کمر شکن این پروژه کمر راست کنند باید در جلساتی با حضور شهردار، شورای شهر و مسئولین استانداری تصمیم جدی برای تغییر سرنوشت این پروژه و تغییر کاربری آن انجام گیرد.

احسانی معتقد است، ادامه این پروژه با کاربری تجاری کار عاقلانه ای نیست و باید هرچه سریعتر کاربری آن تغییر کند.

وی افزود: معتقدم بخشی از این پروژه می تواند به ساختمان مرکزی شهرداری کرمانشاه تبدیل شود و بسیاری از ادارات شهرداری که در ساختمان های استیجاری اسکان دارند و خود شهرداری مرکز به این ساختمان منتقل شوند.

احسانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساعت کار اداری شهرداری صبح است، مشکلی به لحاظ ترافیکی در این محدوده وجود ندارد و با انجام این انتقال، ساختمان شهرداری مرکزی فعلی می تواند به موزه و فرهنگسرا و محلی برای انجام کارهای فرهنگی و ورزشی مردم تبدیل شود.

وی تاکید کرد: به هر حال هر تصمیمی که می خواهد گرفته شود، باید با انجام مطالعه و کار کارشناسی باشد و مسئولین هم باید همت کنند که هرچه زودتر این پروژه تعیین تکلیف شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار