رئیس اداره تندرستی و سلامت اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان فارس گفت: طرح پیاده‌روی از خانه تا مدرسه برای نخستین‌بار در کشور و خاورمیانه در شیراز به اجرا درآمد.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 08 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:بهزاد جامعیان اظهار کرد: طرح آزمایشی پیاده از خانه تا مدرسه امروز در هشت مدرسه شیراز و چهار شهرستان استان فارس شامل کازرون، ممسنی، داراب و فیروزآباد به‌ صورت آزمایشی انجام شد.

وی یادآور شد: طرح پیاده‌روی دانش‌آموزان دبستان دخترانه ابوریحان شیراز از پارک آزادی این شهر تا محیط آموزشگاه انجام شد؛ در این مراسم ضمن سخنرانی مسئولان درباره فواید پیاده‌روی به دانش‌آموزان یک وعده‌ غذای سالم و کم‌نمک با نان سبوس‌دار داده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به‌ علت اینکه فاصله خانه برخی دانش‌آموزان دور بود تمام دانش‌آموزان را در پارک آزادی شیراز گرد آوردیم و از آنجا پیاده به سمت مدرسه حرکت کردند.

وی با بیان اینکه بچه‌ها تحرک بدنی را دوست دارند، اضافه کرد: طرح پیاده‌روی از خانه تا مدرسه برنامه‌ای برای فرهنگ‌سازی میان دانش‌آموزان است.

جامعیان ادامه داد: پیشنهاد این برنامه از دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است که اداره سلامت نوجوانی و جوانی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان فارس، شهرداری شیراز، اداره ورزش و جوانان، پلیس راهور و اداره کنترل ترافیک شیراز نیز در اجرای آن همکاری داشتند.

رئیس اداره تندرستی و سلامت اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان فارس تصریح کرد: اگر فرهنگ‌سازی کنیم که دانش‌آموزان روزانه نیم ساعت پیاده‌روی کنند قطعاً در سلامت امروز و آینده آنان نقش مؤثری خواهد داشت.

وی گفت: امیدواریم این کارها استمرار یابد و بتوانیم آن را در تمام مدارس استان فارس انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار