سرپرست محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: با توجه به کمبود منابع آبی، کاهش بارندگی و خشکسالی، ضرورت بازچرخانی و استفاده مجدد از آب تصفیه خانه‌ها به طور جدی احساس می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ 01 November 2022

به گزارش «تابناک البرز» محمد محمودی اظهار کرد:  تصفیه خانه شهرک صنعتی نظرآباد تقریبا استاندارد است ولی شهرک صنعتی سپهر به دلیل اینکه غیردولتی است و شبکه جمع آوری پساب ندارد، با مشکلات بیشتری مواجه است.

وی ادامه داد: COD آب تصفیه شده تصفیه خانه‌ها اگرحدود ۲۰۰ میلی گرم بر لیتر باشد، می‌تواند برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: البته آب با این COD به خاطر احتمال بار میکروبی برای آبیاری سبزی و صیفی جات مناسب نیست و تنها در صورت بازچرخانی می‌تواند برای تغذیه آبخوان‌ها و دشت‌ها و آبیاری محصولات غیرخوراکی مثل پنبه مورد استفاده قرار بگیرد.

محمودی اضافه کرد: در صورت رعایت تمام استانداردهای لازم، امکان استفاده از حدود ۱۶۰۰ متر مکعب از پساب شهرک‌های صنعتی نظرآباد برای آبیاری فضای سبز وجود دارد و حتی می توان از بخشی از آن برای تزریق به تالاب صالحیه استفاده کرد.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع آبی، کاهش بارندگی و خشکسالی، ضرورت بازچرخانی و استفاده مجدد از آب تصفیه خانه‌ها به طور جدی احساس می‌شود.

سرپرست محیط زیست شهرستان نظرآباد توضیح داد: با توجه به افزایش روزانه مصرف آب در البرز و برداشت بی رویه، فرونشست زمین، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و آلودگی هوا و انتشار گرد و غبار دور از انتظار نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار