نماینده ولی فقیه در مازندران
مقصود ما از فرهنگ، فرهنگ ارزشی است، فرهنگی که با نگاه اعتقادی و دیدگاه دینی و ولایی ما همخوان و هماهنگ باشد؛ این فرهنگ خاستگاه و مادر انقلاب اسلامی ماست
کد خبر: ۱۰۷۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱ 30 October 2022

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:

مازندران در حوزه مسائل فرهنگی، عمران و آبادانی نیاز به توجهات بیشتری دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: جریان تاسف بار توهین به یکی از حرم‌های سه‌گانه اهل بیت (ع) در کشورمان و شهادت جمعی از زائران و نمازگزاران در آن بارگاه، درخور تسلیت گفتن است و بنده ضمن تسلیت این مناسبت این جریان و ظلم را محکوم می‌کنم.

وی افزود: کسانی که بستر چنین توهین‌هایی را ایجاد می‌کنند و در چهل روز گذشته با ایجاد آشوب و اغتشاشات با سلاح گرم و سرد به انسان‌های بیگانه از کودک تا بزرگ حمله می‌کنند، سرچشمه همه آنها از صهیونیست و اسرائیل غاصب است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه مسئله فرهنگ مسئله مهمی است، گفت: مقصود ما از فرهنگ، فرهنگ ارزشی است، فرهنگی که با نگاه اعتقادی و دیدگاه دینی و ولایی ما همخوان و هماهنگ باشد؛ این فرهنگ خاستگاه و مادر انقلاب اسلامی ماست، انقلاب اسلامی مولود یک چنین فرهنگی است، همه وظیفه تقویت این فرهنگ را داریم که تقویت آن تقویت انقلاب اسلامی و تضعیف آن تضعیف انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: قطعا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تقویت فرهنگ ارزشی مسئولیت بیشتری دارد و امیدواریم که سیاست‌ها در راستای تقویت این فرهنگ سیاسی استکبارستیزی و هضم نشدن در فرهنگ دنیای غرب همه زحمت بکشیم، چرا که این فرهنگ حق الناس و حق الشهداست.

امام جمعه ساری اضافه کرد: ما نه تنها در مسائل اقتصاد و رفاهی، بانیان وضع موجود را مقصر می‌دانیم در حوزه تضعیف فرهنگی فرهنگ انقلابی و فرهنگ دینی و ارزشی نیز بانیان آن را مقصر می‌دانیم، الان بازسازی این فرهنگ و بازگرداندنش به نقطه قبل خیلی زمان می‌برد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اغتشاش‌گرانی که قرآن می‌سوزانند و به بانوان باحجاب و چادرشان توهین می‌کنند در راستای دو فرهنگ متضاد حرکت می‌کنند؛ خوشبختانه مازندران ما از فرهنگ دینی و ولایی بومی و بافت فرهنگی و سنتی دقیق و محکم برخوردار بوده که در مقابل امواج و تهاجمات بیگانه قرص و محکم ایستاده و نلرزیده، گرچه آسیب‌هایی هم داریم که به‌خاطر گردشگرپذیر بودن آن است و البته فرصتی برای بهره‌وری است.

وی از مسئولان ملی خواست تا مازندرانی را که در جوارشان قرار دارد و در سال میزبان ده‌ها میلیون گردشگر و مسافر است را ببینند، اعلام کرد: با آزادسازی سواحل ۴۸۰ کیلومتر از سواحل داریم که بهره‌وری از آن باید حساب شده باشد، هم خدمات فرهنگی خوبی ارائه دهد و هم ضوابط رعایت شود که به بودجه‌های بیشتری نیاز دارد که باید بودجه ملی باشد.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: مازندران در حوزه مسائل فرهنگی، عمران و آبادانی نیاز به توجهات بیشتری دارد؛ جاده‌های این استان زیبنده آن و درخور ده‌ها میلیون گردشگر نیست، برخی از پروژه‌های در حال اتمام نیز نیاز به توجه بیشتری برای پایان کار دارد و اینکه سفارش شود.

این مسئول خطاب به معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قطعا کم و کاستی‌های استان در زمینه‌های فرهنگی توسط مدیرکل این اداره در استان به سمع و نظرتان رسیده، امیدواریم طی سفر شما ارزیابی درست از جایگاه و رتبه شما در مازندران صورت بگیرد و هم با ارتقای رتبه برنامه‌های بهتری در دستور کار قرار بگیرد و ما هم بدانیم که مازندران در بحث فرهنگ چه رتبه و جایگاهی در کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار