رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس، از راه‌اندازی سایت جامع هسته‌ای در این استان خبر داد و گفت: طرح توسعه گاما و پلاسما یکی از طرح‌هایی است که مورد توجه قرار گرفته و در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و کشاورزی قابل استفاده است.
کد خبر: ۱۰۷۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ 24 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: محمد اسلامی امروز در آئین کلنگ زنی شهرک پرتودهی کوثر اظهار داشت: یکی از محورهای مورد توجه، توسعه پرتوها در سطح کشور است و با توجه به خواست اداره اوقاف بخش مهمی از این طرح در استان فارس اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به نقشه و طرحی که ارائه شده و در شهرک صنعتی شیراز اجرایی خواهد شد، گفت: این طرح برای موضوعات پرتودهی مواد غذایی و سایر حوزه‌ها قابل استفاده است.

اسلامی افزود: طرح توسعه گاما و پلاسما یکی دیگر از طرح‌های است که مورد استفاده قرار گرفته است و می‌توان در حوزه‌های مختلف نظیر پزشکی و کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: امید است بتوان سایت جامع هسته‌ای در استان فارس ایجاد شود تا با ایجاد رآکتور زمینه فعالیت‌های آموزشی و صنعتی در استان فارس مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته او این طرح و سازمان انرژی اتمی می‌توان نقش ویژه ای در توسعه فناوری استان فارس داشته باشد این طرح به علت دارا بودن چهار سر فصل طی یک سال آینده قابل بهره برداری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار