مدیرکل امور عشایری ایلام؛
مدیرکل امور عشایری ایلام بیان داشت : ۶۰ هزار نفر شامل ۱۱ درصد جمعیت استان ایلام عشایر هستند.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 08 October 2022

۱۱ درصد از  جمعیت استان ایلام عشایر هستند/250 دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر استان توزیع خواهد شد

 به گزارش تابناک ایلام؛ فرشاد یاسمی در نشست خبری به اصحاب رسانه اظهار داشت :عشایر استان ایلام نقش با ارزشی در اقتصاد استان ایلام و کشور دارند چراکه علاوه بر تامین نیازهای جامعه، در رشد اقتصادی استان نیز موثر است.

وی گفت : تولیدات عشایر استان شامل گوشت قرمز، روغن حیوانی، پشم، شیر و…است که ارزش تولیدات عشایر ایلام سالانه ۳ هزار میلیارد تومان است.

یاسمی ادامه داد : عشایر استان ایلام دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام هستند که این میزان ۶۵ درصد جمعیت دامی استان و ۶ درصد دامی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی بیان داشت : حذف آبرسانی ها سیار به عشایر استان و ایجاد شبکه پایدار  در حال اقدام بوده که اقداماتی دراین خصوص صورت در برخی از شهرستان  انجام  و یا  در دستور کار است. 

یاسمی بیان داشت :یکی از نیازها و دغدغه عشایر استان می‌تواند به تامین نهادهای دامی اشاره کرد که در سال جاری  بیش از 6هزار تن نهاده دامی دربین عشایر  توزیع و 2هزار تن کاه و کلش نیز در حال توزیع است.

وی یادآور شد:با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود مراتع  در استان بیش از 100 راس دام استان در سال جاری  به  دو استان همجوار انتقال شدند.

یاسمی با اشاره به پرداخت 9میلیارد تومان تسهیلات به عشایر استان، افزود:در سال گذشته 10هزار راس دام مازاد خریداری و در سال جاری بیش از 3هزار راس دام حذفی و بیش از 1هزار راس دام پرواری از عشایر استان خریداری شده است. 

وی با اشاره به اینکه نزدیک یک میلیون راس دام استان تا کنون پلاک کوبی شده است، بیان داشت :به زودی تعداد 250 دستگاه پنل خورشیدی به عشایر استان واگذار خواهد شد که نیازهای عشایر در بحث روشنایی و حفاظت احشام انجام شود./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار