مسئول فنی میراث فرهنگی فارس:کاروانسرای فیل که اکنون مرمت شده توسط کسبه همان قسمت در حال استفاده است و بیشتر کاربری انبار یافته است.
کد خبر: ۱۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ 05 March 2015

سیامک بصیری  با اشاره به 4 کارونسرای تاریخی در بازار وکیل شیراز اظهار داشت: کاروانسرای فیل مرمت شده و برای مرمت کاروانسرای گمرک، روغنی و احمدی به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه براساس قانون میراث فرهنگی برای مرمت بناهای تاریخی با کاربری تجاری 20 درصد مشارکت دارد، افزود: میراث فرهنگی فارس برای مرمت کاروانسرای فیل 50 درصد مشارکت کرده و مرمت این بناها با مشارکت کسبه باید انجام شود.

بصیری با اشاره به مشارکت صددرصدی میراث فرهنگی فارس در استحکام ضلع جنوبی بازار وکیل گفت: کاروانسرای فیل که اکنون مرمت شده توسط کسبه همان قسمت در حال استفاده است و بیشتر کاربری انبار یافته است.

مسئول فنی میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: این بناها علاوه بر کاربری تجاری در زمینه گردشگری نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و تلاش میراث فرهنگی فارس برای احیا این بناها برای رونق گردشگری است.

بازار وکیل شیراز از بناهای دوره زندیه و یکی از بازارهای سنتی و تاریخی ایران است که در تاریخ 17 تیر 1351 باشماره ثبت 924 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کاسب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
سلام.لطفا اگه ميشه دوباره در مورد اين سه کاروانسرا يه گزارش کامل تهيه کنيد چون با وجود اينکه بازاريان درخواست زيادي براي مرمت اين کاروانسراها کردند ولي هنوز ميراث براي بازسازي اين مکانها هيچ اقدامي نکرده.اگه ممکنه اين موضوع روبه 2030 هم ارجاع بدين تا اين مشکل هم حل بشه.ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار