شهردار منتخب شیراز گفت: دانش آموزان شیراز در آغاز سال تحصیلی از ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت رایگان بهره مند می شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ 08 September 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:شهردار منتخب شیراز در نشست مشترک شهرداران مناطق و جمعی از اعضای شورای شهر شیراز با مدیرکل و مسوولان آموزش و پرورش فارس و شهر شیراز گفت: ما وظیفه خود میدانیم در کنار آموزش و پرورش باشیم و خوشبختانه درشورا دوعضو فرهنگی داریم که این ظرفیت خوبی برای کمک به آموزش و پرورش است.
محمدحسن اسدی گفت: در تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش باید بر آموزش فرهنگ شهروندی و ترافیکی تاکید ویژه شود.
شهردار شیراز گفت: دانش آموزان شیراز در آغاز سال تحصیلی از ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت رایگان بهره خواهند برد.
اسدی افزود:از مطالبات ۵ درصدی عوارض سهم آموزش و پرورش از سنوات قبل مبالغی مانده است که انشالله مقدمات پرداخت و تسویه را به زودی فراهم خواهیم کرد.
وی گفت: تخصیص زمین مناسب با کاربری‌های آموزشی را در تمام نقاط شیراز برای رعایت موضوع عدالت آموزشی را پیگیری خواهیم کرد.
شهردار منتخب شیراز افزود: در کشور‌های توسعه یافته آموزش و پرورش زیر نظر شهرداری اداره می‌شود و با مدیریت یکپارچه مسایل و مشکلات را حل و فصل می‌کنند که ما هم خود را ملزم میدانیم حل مسایل اموزش و پرورش را در دستور کار خود قرار دهیم.
اسدی گفت: طرح فرهنگ سازی ایمنی مدارس شروع شده است و در این راستا حداقل ۱۸ تابلو برای شروع سال تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش قرارداده خواهد شد و ۴۵۰ برنامه ترافیکی با اجرای برنامه‌های متنوع در دوره ابتدایی در شیراز پیش بینی شده است.
وی گفت: ۴۰۰ نفر یاورشورا و همیار فرهنگی شهرداری در محدوده ترافیکی مدارس برای شروع سال تحصیلی فعالیت خواهند کرد.
شهردار منتخب شیراز افزود: ۷۴۲ دستگاه ناوگان اتوبوسرانی و ۶۴ دستگاه مینی بوس و ۱۴ رام قطار مترو برای بازگشایی مدارس خدمت رسانی خواهند کرد.
وی گفت: شستشوی اطراف و داخل حیاط مدارس شیراز نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد.

انعقاد قرداد همکاری آموزش و پرورش فارس با شهرداری شیراز
مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این نشست گفت: بعد از ۲ سال آموزش غیرحضوری، در سال جدید مدارس بازگشایی و ۲۶۰هزار دانش آموز شیرازی در ۹۵۰ واحد آموزشی راهی مدارس خواهند که شهرداری در تسهیل گری این موضوع نقش آفرینی موثری دارد.
محمد خلیل عسکری افزود:خوشبختانه با ۲۰ دستگاه تفاهم نامه‌های عملیاتی و موثری را در راستای کمک به آموزش و پرورش منعقد کرده ایم که یکی از تفاهم‌نامه‌های ما در آینده با شورای شهر و شهرداری شیراز خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان با طرح هایی، چون همیار پلیس و ... نقش آفرینی خوبی در تربیت شهروند مسوولیت پذیر داشته اند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس پیشنهاد داد در ذیل تفاهم نامه با شهرداری شیراز، کمیسیون و کارگروهی برای تدوین و بازنگری در قرارداد‌ها در همه بخش‌ها تشکیل شود.
وی گفت: بعد از ۲ سال آموزش غیر حضوری در سال جدید مدارس ما بازگشایی خواهند شد و ۲۶۰هزار دانش آموز در ۹۵۰ واحد آموزشی شهر شیراز راهی مدارس خواهند که در زمینه حضور موثر این دانش آموزان خصوصا مساله سرویس مدارس شهرداری نقش آفرینی موثری دارد.
وی گفت: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب باید همه فعالیت‌های ما پیوست عدالت داشته باشد بر این اساس میخواهیم مدارس کمتر برخوردار را شناسایی کنیم و با استفاده از ظرفیت کمیسیون محرومیت زدایی شورای شهر و ظرفیت شهرداری به این مدارس در بازسازی آب خوری ها، سرویس‌های بهداشتی، آسفالت حیات مدارس کمک کنیم.
عسکری درخواست کرد تا ظرفیت‌های تبلیغی در اختیار شهرداری از جمله تابلو‌های تبلیغی و تلویزیون‌های شهری برای آغاز سال تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار