قابل توجه هر مسئولی که خود را پاسخگو می‌داند!
در منطقه دژ کوه خانه‌ای دیده می‌شود که بسیار قدیمی و اکنون به مخروبه‌ای شباهت دارد، اما این خانه زادگاه و محل زندگی و پرورش یکی از مشاهیر کهگیلویه و بویراحمد است!
کد خبر: ۱۰۶۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵ 06 September 2022

در منطقه دژ کوه خانه‌ای دیده می‌شود که بسیار قدیمی و اکنون به مخروبه‌ای شباهت دارد، اما این خانه زادگاه و محل زندگی و پرورش یکی از مشاهیر کهگیلویه و بویراحمد است!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در حاشیه سفر استاندار به منطقه دژ کوه در بخش سوق شهرستان کهگیلویه، احمدزاده از خانه‌ای بازدید کرد که گفته می‌شد زادگاه حسین پناهی است. وضعیت این خانه بیشتر به یک مخروبه شباهت داشت.
مصالح به کار رفته در این خانه، به سبک خانه‌های کاه گلی قدیمی است وهزینه مرمت و بازسازی آن بسیار ناچیز است که مشخص نیست چرا هنوز هیچ اقدامی برای مرمت و بازسازی آن صورت نگرفته است.
اگر اهل گردش و ایرانگردی باشید، حتما در استان‌های مختلف شاهد برخی اماکن قدیمی مانند زادگاه و خانه‌های مشاهیر بوده اید که مسئولان آن استان از هر تفکر و با هر نوع دیدگاهی، نسبت به حفظ و نگهداری این میراث، سنگ تمام می‌گذارند، اما مشخص نیست چرا خانه زادگاه حسین پناهی به همین راحتی تبدیل به مخروبه شده است.
نکته دیگر اینکه، دژکوه در منطقه‌ای قرار دارد که قابلیت گردشگری دارد و می‌توان با ایجاد برخی زیرساخت‌های ابتدایی ، نسبت به توسعه آن در این حوزه ، تلاش کرد.
از طرفی آوازه حسین پناهی به گونه‌ای است که اگر اراده‌ای باشد، می‌توان از ظرفیت وی برای توسعه منطقه زادگاهش استفاده کرد .
به هر جهت آنچه که در این فیلم به عنوان زادگاه و خانه پدری حسین پناهی می‌بینید اصلا در شان این هنرمند و فرهنگ مردم استان نیست و حتما باید متولیان امر در فکر ترمیم و بازسازی و حتی تبدیل ان به یک مرکز گردشگری باشند!
نصرالله حکمت می‌گوید: حسین پناهی اهل تفکر و اندیشیدن بود و شاید مقوم نگاه فلسفی‌اش که همواره از ظواهر امور می‌خواست عبور کند و به آن دست پیدا کند.
نویسنده کتاب «فیلسوف دیوانه» در خصوص نگارش این کتاب یادآور می‌شود: در ایام حیات زنده یاد حسین پناهی در این اندیشه بودم که در مورد وی کتابی بنویسم و همان زمان نیز به فیلسوف دیوانه می‌اندیشیدم و پس از درگذشت حسین پناهی عزم خود را جزم کرده و این کتاب را به رشته تحریر درآوردم.
حکمت تصریح می‌کند: هنگامی که قصد داشتم نگارش کتاب فیلسوف دیوانه را شروع کنم تصورم این بود که با نگارش ۵۰ یا ۶۰ صفحه می‌توانم شخصیت حسین پناهی را معرفی کنم و دین خود را در خصوص معرفی یک متفکر و فیلسوف بزرگ به این سرزمین ادا کنم.
وی اضافه می‌کند:، اما هنگامی که نگارش این کتاب را شروع کردم به این نتیجه رسیدم که شناساندن اندیشه و تفکر حسین پناهی نیاز به نگارش آثار متعدد دارد و این هدف با نگارش یک یا دو کتاب محقق نمی‌شود، بنابراین کتاب «فیلسوف دیوانه» را نیمه کاره رها کرده و در پایان کتاب وعده دادم که شناساندن اندیشه و تفکر حسین پناهی را ادامه دهم.
حسین پناهی در ششم شهریور ۱۳۳۵ در روستای محروم دژکوه کهگیلویه متولد شد و در ۱۴ مرداد ۱۳۸۳ و در سن ۴۹ سالگی بر اثر ایست قلبی در خانه اش در تهران درگذشت و در زیر بلوط‌های هزار ساله زادگاهش به خاک سپرده شد. یادش گرامی.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار