تابناک: همزمان با دومین روز از هفته نیروی انتظامی با حضور مسئولین شهر محلات از سامانه کنترل ترافیک شهری فرماندهی انتظامی شهرستان محلات رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵ 04 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صبح محلات، فرامرز گودرزی فرمانده انتظامی شهرستان محلات در این مراسم گفت: با افتتاح و راه اندازی این مرکز امکان کنترل ترافیک معابر و کنترل رفت و آمد و پیگیری و صدور دستورات لازم به منظور رفع مشکلات ترافیکی و حتی انتظامی فراهم خواهد شد

وی ادامه داد: در بحث برخورد با تخلفات رانندگی نیاز است دوربین‌های سطح شهر محلات در فاوا ناجا ثبت و تعریف شوند و پس از طی مراحل قانونی امکان صدور قبض جریمه به صورت سیستماتیک در شهرستان محلات نیز فراهم خواهد شد و در حال حاضر ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی به دلیل احتمال بروز خطا و تضییع حقوق شهروندان به صورت دستی انجام نخواهد گرفت و پس از اخذ مجوزات لازم این فرآیند به شکل مکانیزه اجرا می شود.

گودرزی با اشاره به راه اندازی 5 دوربین در مرحله اول این طرح در سطح شهر گفت: از محل درآمدهای برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی، شهرداری و شورای اسلامی شهر محلات پس از جانمایی مناسب اقدام به نصب 5 دوربین با کیفیت قابل قبول کردند و نصب این دوربین‌ها براساس ماده 3 قانون جدید راهنمایی و رانندگی صورت گرفته است.

فرماندهی انتظامی شهرستان محلات ضمن قدردانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر محلات برای تسهیل در اجرای این طرح گفت: اجرای کامل کنترل ترافیک شهر محلات به صورت سیستماتیک نیازمند نصب دوربین‌های جدید و توسعه این طرح است که باید به آن نگاه ویژه‌ای کرد.

جلال آقا رضایی، شهردار شهر محلات نیز گفت: در حوزه ترافیک شهرداری‌ها موظف هستند از منابع خود برای نصب تابلو، خط کشی و همچنین نصب دوربین استفاده کنند و بخش از منابع مالی اجرای این طرح نیز محل پرداخت جریمه‌های نقدی راهنمایی و رانندگی به شهرداری‌ها تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح شهرداری محلات اعتباری معادل یک میلیارد و 700 میلیون ریال اختصاص داده است که 600 میلیون ریال از محل منابع راهنمایی و رانندگی و یک میلیارد و یکصد میلیون ریال نیز از بودجه شهرداری هزینه شده است.

آقارضایی افزود: در همین راستا و به منظور جانمایی دوربین‌ها مشورت‌هایی با راهنمایی و رانندگی صورت گرفت و پس از تصویب طرح در شورای ترافیک شهرستان، کار اجرا و نصب دوربین‌ها آغاز شد.

شهردار محلات در خاتمه گفت: در طرح توسعه این پروژه، نصب دوربین‌های جدید در سطح شهر در دستور کار است و پس از ارزیابی و انجام جانمایی محل‌های جدید در معابر شهری نصب خواهد شد و اعتبار مورد نیاز آن نیز از محل‌های سابق پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار