سفیر مجارستان در ایران بر ضرورت انجام تبادلات فرهنگی میان دو کشور در حوزه گردشگری تأکید کرد و گفت: در بحث توریسم سلامت و صادرات دارو‌های گیاهی می‌توانیم مراودات خوبی داشته باشیم و کشور مجارستان می‌تواند به عنوان درگاه توزیع محصولات تولید شده ایران برای صادرات به اروپا باشد.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ 31 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمدهادی ایمانیه در دیدار سفیر مجارستان در ایران، افزود: پیشینه شهر شیراز به ۲۶۰۰ سال قبل برمی‌گردد و این شهر جزو قدیمی‌ترین شهر‌های دنیا محسوب می‌شود و شاید بتوان گفت یکی از شهر‌هایی است که تمدن جهان از آن آغاز شده است.
ایمانیه ادامه داد: پس از اسلام هم آثار و نماد‌هایی از تمدن ایرانی و اسلامی در این شهر شکل گرفت که این نماد‌ها نشان دهنده جایگاه شیراز و استان فارس در عرصه علم و فرهنگ جهان اسلام است.
ایمانیه با بیان جایگاه برجسته‌ دانشگاه‌های شیراز گفت: سطح علمی دانشگاه‌های شیراز بالا است و آمادگی تبادل دانشجو را در رشته‌های مختلف علوم پزشکی و مهندسی با کشور مجارستان داریم.
استاندار فارس گفت: فارس در زمینه پزشکی نیز جایگاه مطلوبی دارد؛بطوریکه در چند سال گذشته بالاترین تعداد پیوند کبد در بیمارستان ابوعلی سینا انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماران بسیاری از کشور‌های خلیج فارس برای پیگیری روند درمان خود به شهر شیراز مراجعه می‌کنند، گفت: آمادگی تبادل بیمار و دانشجو را با کشور مجارستان داریم.
استاندار فارس تأکید کرد: در بحث صادرات و واردات هم در حوزه محصولات صنعتی، صادرات دارو‌های گیاهی و محصولات کشاورزی و باغی آماده همکاری دوطرفه و پایاپای با کشور مجارستان هستیم.
ایمانیه ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که در تبادلات ارزی وجود دارد، بنده این پیشنهاد را دادم که بتوانیم بدون محدودیت‌های سیستم بانکی این تبادلات را از طریق تهاتر انجام دهیم.
استاندار فارس اظهار کرد: در بحث توریسم هم آژانس‌های ما آمادگی دارند که پذیرای توریست‌های مجاری باشند و در مقابل توریست‌های ایرانی را هم در مجارستان داشته باشیم.

پایداری در مراودات
سفیر مجارستان در ایران هم با اشاره به پیشینه‌ مراودات فرهنگی بین ایران و مجارستان گفت: این مراودات باید ادامه‌دار باشد.
زولتان وارگا هاسونیچ با اشاره به خواهرخواندگی شیراز و پچ، در خصوص مرودات علمی دو کشور گفت: در زمان حاضر در ایران تعداد محدودی دانشجوی مجاری داریم که عمده این دانشجویان هم در رشته زبان و ادبیات فارسی مشغول به تحصیل هستند، اما در دانشگاه‌های مجارستان تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی حضور دارند که اکثر آن‌ها در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی تحصیل می‌کنند.
سفیر مجارستان در ایران بر ضرورت انجام تبادلات فرهنگی میان دو کشور در حوزه گردشگری تأکید کرد و گفت: در بحث توریسم سلامت و صادرات دارو‌های گیاهی می‌توانیم مراودات خوبی داشته باشیم و کشور مجارستان می‌تواند به عنوان درگاه توزیع محصولات تولید شده ایران برای صادرات به اروپا باشد.
هاسونیچ، در رابطه با صادرات و واردات و تبادلات تجاری گفت: دو کشور می‌توانند همکاری خوبی در بحث برگزاری نمایشگاه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در عرصه تجاری داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار